2010-08-19, 22:34
Medlem
Hur kan han säga en sådan sak när Södertäljes flyktingar är en resurs för hela Sverige enligt hemsidan?

Hur ska han ha det-är dom resurs eller bidragstagare som kräver insatser för att få det att fungera?
Citat:
Södertäljes flyktingar är en betydande resurs på både kort och lång sikt och inte bara i Södertälje utan för hela Sverige.

http://www.sodertalje.se/Naringsliv--arbete/Flyktingar_och_introduktion/Vi-bemannar-Sverige/
Citat:
När mer än tio procent av befolkningen är nyanlända irakier krävs nytänkande för att få det att fungera, deklarerade kommunalrådet Anders Lago på Kommek.

-Jo, vi lägger ner mer kommunala pengar än Arbetsförmedlingen gör i Södertälje, men annars får vi de här personerna på socialbidragskontot, svarade Anders Lago.

http://www.dagenssamhalle.se/nyheter/lago-bildar-nya-bolag-16964
Senast redigerad av Spengler 2010-08-19 kl. 22:40.
Citera
2010-08-19, 22:49
Medlem
jonas401s avatar
Anders lago har förstört Södertälje, var där för några veckor sen och det verkar som att alla förnuftiga människor har flytt stan och kvar är White-trash, negrer och blattar...

Men man får skylla sig själv om man röstar på Socialdemokraterna... Bara jämföra med andra städer, dem som är styrda av sossarna har stor andel invandrare ( från MENA ) och dem som är styrda av Moderaterna har en låg andel invandrare istället. Det säger rätt mycket om hur de olika partierna vill att landet ska se ut.
Citera
2010-08-19, 23:17
Bannlyst
Det är helt riktigt som skribenten över mig skriver.
Anders Lago och hans föregångare Conny Andersson är ju för fan de som är skyldiga till det helvete de har skapat i Slöddertälje.
Dessa mörkermän har otaliga våldtäkter och mord på sina samveten och borde i rimlighetens namn hängas på torget till befolkningens jubel och stora förtjusning, den ständigt minskande etniskt svenska befolkningen då alltså.
Citera
2010-08-19, 23:32
Medlem
SFC1977s avatar
Jag tycker ni ska tacka oss som bor i Södertälje för att vi har tagit ett stort ansvar.

Det är klart att dom ska utbildas så att de kan bidra till samhället. Svenskar hade också hamnat gör soc om dom inte fick gå i skolan.
Citera
2010-08-19, 23:49
Medlem
jonas401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Jag tycker ni ska tacka oss som bor i Södertälje för att vi har tagit ett stort ansvar.

Det är klart att dom ska utbildas så att de kan bidra till samhället. Svenskar hade också hamnat gör soc om dom inte fick gå i skolan.
Vad är det för ansvar du pratar om?
Citera
2010-08-19, 23:51
Medlem
jonas401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977

Du säger att du bor i Södertälje, varför flyttar du inte därifrån?? eller trivs du att bo bland blattar?
Citera
2010-08-20, 05:51
Medlem
PEWPEWPEWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas401
Du säger att du bor i Södertälje, varför flyttar du inte därifrån?? eller trivs du att bo bland blattar?

Jag har själv bott i Södertälje i 24 år snart, uppvuxen i Hovsjö flyttade sedan in i stan. Jag kan väl säga som så att det är inte så otroligt hemskt som alla verkar tro. Södertälje är en helt vanlig skittråkig stad. Jag har planer att flytta härifrån men det är inte pga Irakierna (det enda som verkar göra är att se ut som trasdockorna och gå på SFI kurser) utan pga av jobb inne i Stockholm.

Säger absolut inte att det är helt lugnt här, men jag har inte sett mer bråk här på helgerna än i någon annan stad.
Förutom kanske I Hovsjö, Ronna och Fornhöjden som är riktiga skitområden så kan du leva ett helt normalt liv utan något skit.
Citera
2010-08-20, 09:18
Medlem
Citat:
Moderaterna har en låg andel invandrare istället. Det säger rätt mycket om hur de olika partierna vill att landet ska se ut.

Ja just det...moderaterna går att lita på i dessa frågor. Det vet vi alla.
Jag betackar mig sannerligen för moderatpacket i dessa frågor.

.........................

"Män kan ha fyra fruar. Mannen är den starke som bestämmer i familjen. Man och kvinna har olika roller i livet. Om en kvinna är otrogen får hennes man slå henne. Men bara först efter att han pratat med henne och slutat ha sex med henne.

Är detta åsikter som kännetecknar göteborgsmoderaterna? Ja tydligen. I alla fall en av kandidaterna på partiets riksdagslista, Abdirisak Waberi. Waberi är ordförande i organisationen Sveriges Islamiska skolor och har tidigare suttit i SDN Lärjedalen. I en intervju för RFSU ger Waberi uttryck för ovanstående.

Abdirisak Waberi är naturligtvis fri att tycka vad han vill. Samtidigt har han en god chans att röstas in som moderat representant i rikdagen 2010."

http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.256844-jamstalldhet-inget-for-m
Senast redigerad av Konrad 2010-08-20 kl. 09:25.
Citera
2010-08-20, 09:40
Medlem
KTMUSERs avatar
Citat:
eller trivs du att bo bland blattar?

Han ÄR blatte, en av de dummare också. Förvänta dig ingen intellektuell diskussion med honom...
Citera
2010-08-20, 14:54
Medlem
anders_judges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
"Män kan ha fyra fruar. Mannen är den starke som bestämmer i familjen. Man och kvinna har olika roller i livet. Om en kvinna är otrogen får hennes man slå henne. Men bara först efter att han pratat med henne och slutat ha sex med henne.

Är detta åsikter som kännetecknar göteborgsmoderaterna? Ja tydligen. I alla fall en av kandidaterna på partiets riksdagslista, Abdirisak Waberi. Waberi är ordförande i organisationen Sveriges Islamiska skolor och har tidigare suttit i SDN Lärjedalen. I en intervju för RFSU ger Waberi uttryck för ovanstående.

De flesta partier börjar ju inse vilket potentiellt valboskap det växande antalet muslimer är och har därför intresse av att utan några större urskiljningsförmåga lägga in lite token-muslimer för att attrahera väljare.

Vad jag inte begriper är hur islamister som får gräddfil till maktens korridorer inte helt enkelt kan hålla käften om sin agenda så att de ostört kan verka som "moderat" muslim.
Citera
2010-08-20, 14:57
Medlem
Mujahids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Ja just det...moderaterna går att lita på i dessa frågor. Det vet vi alla.
Jag betackar mig sannerligen för moderatpacket i dessa frågor.

.........................

Abdirisak Waberi är naturligtvis fri att tycka vad han vill. Samtidigt har han en god chans att röstas in som moderat representant i rikdagen 2010."

Tack för att du tog Waberi till min upplysning. Kommer peta in röst till honom och lobba för honom i min vänskapskrets! Information is shared
Citera
2010-08-20, 16:05
Medlem
anders_judges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mujahid
Tack för att du tog Waberi till min upplysning. Kommer peta in röst till honom och lobba för honom i min vänskapskrets! Information is shared

Det tycker jag definitivt du skall göra, kan man visa på att det inte är en enskild extremist som råkat slinka igenom utan att han har stöd från många muslimer så lär skygglapparna att det bara är en "väldigt liten, liten del av muslimerna som stödjer islamister" ryka.
Det kommer att vara en klar väckarklocka för det naiva etablissemanget och därför tycker jag du skall värva i all hjärtans lust så att det framgår att det islamistiska problemet inte kan bagatelliseras längre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in