Jag har ett jobbigt problem... Har försökt installera Ubuntu 10.04 på min laptop. Det går fint att boota från skivan. När jag gör detta får jag först ett språkalternativ, väljer engelska. Sedan 5 alternativ
"1. Try Ubuntu without installing
2. Install Ubuntu
3.Check disk
4.Test memory
5. Boot from first hard disk"
Väljer där Install Ubuntu. Ubuntus logo kommer upp fint, men efter typ en minut blir skärmen helt svart... Testat "Try Ubuntu without installing" också vilket gav exakt samma resultat... Kört "Check disk" också med samma resultat. Ska tillägga att jag testat svenska också...
Jag har ett jobbigt problem... Har försökt installera Ubuntu 10.04 på min laptop. Det går fint att boota från skivan. När jag gör detta får jag först ett språkalternativ, väljer engelska. Sedan 5 alternativ
2. Install Ubuntu
3.Check disk
4.Test memory
Väljer där Install Ubuntu. Ubuntus logo kommer upp fint, men efter typ en minut blir skärmen helt svart... Testat "Try Ubuntu without installing" också vilket gav exakt samma resultat... Kört "Check disk" också med samma resultat. Ska tillägga att jag testat svenska också...
Eller någon annan dist som inte envisas med senaste drivers till Intel grafik!
Intel rövknullar sina användare genom att ta bort stöd för äldre grafikkort.
2. Install Ubuntu
3.Check disk
4.Test memory
Nån som känner igen sig/har ett tips?! Tack!
Prova detta:
Installera 9.04. Uppdatera till 10.04. På slutet välj att behålla gamla paket.
Funkade för Mig iaf. Och det är ju iofs huvudsaken...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!