2010-08-19, 19:56
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Hej,

Jag har ftt ett jvligt strande problem. Nr jag varit ansluten till en share och datorn gtt i vilolge, s kan jag inte lngre ansluta till sharen. Jag mste logga in och ut fr att kunna gra detta MEN.

Nr jag loggar ut och in s frsvinner allt annat frn "uppe till hger" frutom spotlight, ingen klocka, batteri mtare osv. Och nr jag stnger av min MB efter detta s vgrar OSX att avsluta, jag mste tvngsavsluta.

Vad fan kan vara fel?
Citera
2010-08-19, 21:10
Medlem
tzjs avatar
Har du flera konton p datorn Abe?

Prova att gra en sker start och se om det lser ngra problem. Men dina ikoner "uppe till hger" borde fan inte frsvinna....

Angende sharen s kan du istllet fra att logga ut gra s hr: ejecta sharen och anslut till den p nytt genom att trycka sevrdhet och K.

Try it and experience it.
Citera
2010-08-19, 21:12
Medlem
systems avatar
Mina menyikoner frsvann en gng p 10.3, inte ville de komma fram efter omstart heller.
Jag loggade d in p ett annat konto (som jag skapade fr sakens skull) och sedan tillbaka. D funkade det igen.
Senast redigerad av system 2010-08-19 kl. 21:20.
Citera
2010-08-19, 21:16
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Mina menyikoner frsvann en gng p 10.3, inte ville de komma fram efter omstart heller.
Jag loggade d inte p ett annat konto (som jag skapade fr sakens skull) och sedan tillbaka. D funkade det igen.

Huh?

Du loggade vl p det andra kontot menar du vl system? Annars kan du inte ha loggat tillbaka. Eller s fr du frklara fr mig som har svrt med det mesta hr i livet hahahaha!

Inget illa menat system!
Senast redigerad av tzj 2010-08-19 kl. 21:18.
Citera
2010-08-19, 21:20
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag loggade d in p ett annat konto (som jag skapade fr sakens skull) och sedan tillbaka. D funkade det igen.

Edit: te

S dumt.
Citera
2010-08-19, 21:32
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Reparerade skrivbehrigheter och lite annat, skall kolla om det lser sig. Men skumt r det.

Det jobbiga r att OSX vgrar stnga av.
Citera
2010-08-19, 21:39
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln

Jag hade det problemet i vintras. Jag blev frbannad. Jag gjorde s hr:

Stngde av via pplemenyn som vanligt. Vntade sedan tills datorn stngde av. Det tog 23 minuter. Efter det fungerade en vanlig avstngning utan problem.

r det ngon som har koll om varje anvndare har en egen plist-fil?
Citera
2010-08-19, 21:47
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Reparerade skrivbehrigheter och lite annat, skall kolla om det lser sig. Men skumt r det.

Gr en sker start (shift nedtryckt under uppstart), fr att kontrollera och reparera filsystemet och tmma fontcachen. Starta drefter om som vanligt.
Citera
2010-08-19, 22:07
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Jag hade det problemet i vintras. Jag blev frbannad. Jag gjorde s hr:

Stngde av via pplemenyn som vanligt. Vntade sedan tills datorn stngde av. Det tog 23 minuter. Efter det fungerade en vanlig avstngning utan problem.

r det ngon som har koll om varje anvndare har en egen plist-fil?

Ingen aning faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Gr en sker start (shift nedtryckt under uppstart), fr att kontrollera och reparera filsystemet och tmma fontcachen. Starta drefter om som vanligt.

Fr gra det imon, orkar inte pilla med datorn mer n slsurfa lngre idag. Men tack fr tipset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in