2010-08-19, 18:37
Medlem
brisingrs avatar
Efterlyser funktionen av thumbnails(150x122 pixlar) i inlägg. Detta skulle medverka till intressantare trådar och underlätta i forum som "Drogodling". Dessutom tar dessa inte allt för stor plats.

Någon som håller med att vi borde införa thumbnails?
Citera
2010-08-19, 18:40
Medlem
sallypros avatar
lät som en riktigt god idé
Citera
2010-08-19, 18:58
Medlem
ugglapugglas avatar
Tycker det låter som en bra idé, det skulle underlätta saker och ting.
Citera
2010-08-19, 19:01
Bannlyst
Låter som en bra idé, men kan tänka mig att den lär missbrukas på något sätt.
Kanske en maxlimit per inlägg? Fast då kommer det väl att man dubbelpostar endast för att lägga till fler thumbnails.. Det var en klurig en!
Citera
2010-08-19, 19:14
Medlem
epost72s avatar
Jag tror inte att det kommer att bli verklighet iofs.
Men jag tycker att idén som sådan kan vara bra.
Om det mot förmodan skulle införas så är ett absolut krav att man via personliga inställningar kan välja att som default dölja dessa thumbnails, och sedan visa dem med knapp liknande spoilerknappen

Citera
2010-08-19, 19:18
Medlem
brisingrs avatar
Jag tror inte att användare kommer att missbruka funktionen eftersom de blir varnade eller avstängda likt en person som länkat med en vanlig textlänk till någon som bryter mot reglerna.

Det enda negativa jag kan se med funktionen är att de kommer krävas mera hårddisk av serverdatorn och trådar som är överfulla kommer att laddas långsammare för folk med kass dator.

Kan vi inte börja med att testa detta i ett forum som Drogodling eller Bildhantering och grafisk formgivning?
Citera
2010-08-19, 20:02
Medlem
Paradox^s avatar
Ska det vara möjligt att lägga upp bilder på det sättet ska det även komma till en regel om vilka bilder som får komma upp. Jag vill inte se facepalm-, this-thread-is-useless-whitout-pix- eller smiles -bilder som har infekterat många andra sidor på internet.
Citera
2010-08-19, 20:33
Medlem
uno kronqvists avatar
Skulle inte detta kringgå syftet med "Du lämnar Flashback"-skylten?

Även fast det skulle vara ett trevligt tillägg så tror jag knappst det kommer till.
Citera
2010-08-19, 22:25
Medlem
brisingrs avatar
Det är just därför dessa thumbnails bara får finnas i vissa forum som verkligen behöver det. En undersökning kan göras av administratörer. Bilden ska handla om ämnet och en varningsskylt kan göras för att vissa att thumbnails finns inbäddade i tråden.
Citera
2010-08-19, 22:29
Medlem
E.S.A.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Det är just därför dessa thumbnails bara får finnas i vissa forum som verkligen behöver det. En undersökning kan göras av administratörer. Bilden ska handla om ämnet och en varningsskylt kan göras för att vissa att thumbnails finns inbäddade i tråden.

Det är inte så snyggt med bilder här och där.
Men det skulle vara bra om det fanns en knapp, typ "visa alla thumbnails". Som med vanliga bilder.
Citera
2010-08-19, 23:15
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.S.A.D
Det är inte så snyggt med bilder här och där.
Men det skulle vara bra om det fanns en knapp, typ "visa alla thumbnails". Som med vanliga bilder.
Snyggt och snyggt, det fyller sin funktion.
Citera
2010-08-19, 23:17
Medlem
b0gfettos avatar
Fungerar inte FlashScript längre? https://www.flashback.org/t385213
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto