2010-08-19, 18:07
Medlem
Brookuss avatar
Är vi så hemska, eller beror det kanske på den kraftiga rasismen?

Tror svensken kommer få det tufft i DK då detta är ett av världens mest rasistiska länder (Danmarks-experten Lena Sundström har vetenskapligt bevisat detta!)
Citat:
Svensk medborgare sökte asyl i Danmark

Enligt tidningen blev mannen svensk medborgare år 1998, och skälet till att han nu vill lämna Sverige är att han ”inte tål svenskar”.

Enligt danska myndigheter kan det dock bli svårt för mannen att bevisa att han är berättigad till politisk asyl. Däremot står det fritt för den som kan försörja sig själv att fritt flytta till Danmark.
http://www.friatider.se/svensk-medborgare-sokte-asyl-i-danmark
http://politiken.dk/indland/article1039320.ece

Min spontana tanke är självfallet - vem är förresten svensk och vem är invandrare?

Med detta sagt så kanske vi kan dra slutsatsen att invandraren/svensken inte tål sig själv?

Varför skaffar sig inte svensken ett jobb i DK istället...?
Citera
2010-08-19, 18:09
Medlem
han var i alla fall ärlig och gjorde något åt det och för det ska han ha all heder. Mer än man kan säga om de flesta av oss andra.
Citera
2010-08-19, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Är vi så hemska, eller beror det kanske på den kraftiga rasismen?

Tror svensken kommer få det tufft i DK då detta är ett av världens mest rasistiska länder (Danmarks-experten Lena Sundström har vetenskapligt bevisat detta!)

http://www.friatider.se/svensk-medborgare-sokte-asyl-i-danmark
http://politiken.dk/indland/article1039320.ece

Min spontana tanke är självfallet - vem är förresten svensk och vem är invandrare?

Med detta sagt så kanske vi kan dra slutsatsen att invandraren/svensken inte tål sig själv?

Varför skaffar sig inte svensken ett jobb i DK istället...?
Brookus your point beeing????
Citera
2010-08-19, 18:11
Medlem
sven.hedins avatar
Så han tål inte vårt humanistsamhälle och flyr till rasistlandet Danmark? Måste finnas nån baktanke här. Den lömske semiten lär inte göra oss besvikna på den punkten får jag en känsla av.

Senast redigerad av sven.hedin 2010-08-19 kl. 18:14.
Citera
2010-08-19, 18:12
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthe90
Brookus your point beeing????
Vad tror du själv?

Hur ska vi integreras till ett mångkulturellt samhälle om de nya lottovinsterna ej tål oss. Bör vi emigrera?
Citera
2010-08-19, 18:15
Bannlyst
Han tål inte svenskar p.g.a. invandringspolitiken, jag tänker som han faktiskt.

Han vill åka till Danmark och försörja sig själv som alla andra, alltså, man måste ha ett arbete för att kunna bo i Danmark.

Här i Sverige kan man leva på bidrag och leva lyxigt.
Citera
2010-08-19, 18:15
Medlem
sven.hedins avatar
Citat:
Vad tror du själv?

Hur ska vi integreras till ett mångkulturellt samhälle om de nya lottovinsterna ej tål oss. Bör vi emigrera?

Definitivt! Bra idé.
Citera
2010-08-19, 18:20
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfZeus
Han tål inte svenskar p.g.a. invandringspolitiken, jag tänker som han faktiskt.

Han vill åka till Danmark och försörja sig själv som alla andra, alltså, man måste ha ett arbete för att kunna bo i Danmark.

Här i Sverige kan man leva på bidrag och leva lyxigt.
Hur lyckas du utläsa att den kryddiga nysvensken VILL jobba?
Citera
2010-08-19, 18:21
Bannlyst
Citat:
Hur lyckas du utläsa att den kryddiga nysvensken VILL jobba?
Läste lite fel, det stod att man kan få bo i Danmark om man kan försörja sig själv.

Men det motbevisar inte mig att mannen vill arbeta i Danmark och försörja sig själv.
Citera
2010-08-19, 18:23
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Läste lite fel, det stod att man kan få bo i Danmark om man kan försörja sig själv.

Men det motbevisar inte mig att mannen vill arbeta i Danmark och försörja sig själv.
Nej det motbevisar ej det.

MEN sett till nysvenskarnas arbetsvilja i Svedala så är det föga sannolikt att svensken kommer till DK för att jobba. Inte sant?
Citera
2010-08-19, 18:25
Medlem
Lighthouses avatar
Citat:

Det faktum att han inte flyttade dit och sökte jobb utan sökte "asyl" visar ju på vem han hade tänkt ska behöva ta notan för honom.
Citera
2010-08-19, 18:28
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lighthouse
Det faktum att han inte flyttade dit och sökte jobb utan sökte "asyl" visar ju på vem han hade tänkt ska behöva ta notan för honom.
Mannen fann att hans paratissnabel ej var tillräckligt välkalibrerad för att kunna komma åt de bästa bidragsvenerna i Sverige. Naivt nog tror denne fästing att danska bidragsvener är enklare att komma åt med parasitsnabeln...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in