Resultat: Är det bara uno cronqvist som trycker på den förbannade "Chat"-knappen hela tiden!?
Ja
81,08%
60 röster
Nej
18,92%
14 röster
2010-08-19, 14:50
Medlem
Forbliranonyms avatar
Jag har gjort det i all hast någon gång bara!
Citera
2010-08-19, 15:59
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uno kronqvist
Är det bara jag eller är det fler som gör det?
De flesta sidor/forum jag besöker har "Home/Hem/Index" längst ut till vänster.

Problembeskrivning:
Av bara farten klickar jag på "chat" då den befinner sig på fel ställe.
Klickar då istället på "populära ämnen" men istället för att hamna där så öppnas ett nytt fönsterjävel med "populära ämnen".
Måste då antingen stänga det nya fönstret och trycka "bakåt". Eller maximera det nya fönstret och stänga det gamla.

Förbättringsförslag:
Flytta "chat" längst till höger.
Och/eller ta bort "öppna nytt fönster"

Tillägg:
Kör IE8

Om du gör rätt inställningar i din webbläsare öppnas inget nytt fönster utan du kommer direkt till forumets index.

Nej jag har aldrig klickat av misstag på chat, trots att det tidigare stod Kontrollpanelen där.
Då klickade jag där ett antal gånger per dag.
Citera
2010-08-19, 20:02
Moderator
rotadents avatar
En smidigare lösning kanske vore att öppna chatten i ett nytt fönster per default istället? Det brukar jag ändå göra om jag vill till chatten, jag vill ju fortsätta att surfa på forumet i det vanliga fönstret.

Jag har dock aldrig tryckt på Chat av misstag(?).
Citera
2010-08-19, 20:23
Medlem
ischs avatar
Jag trycker aldrig fel där men ser samtidigt att man mycket väl skulle kunna flytta den till höger om regler och alt ge den en annan färg då den skiljer sig så pass mycket ifrån övriga länkar.
Citera
2010-08-19, 20:28
Medlem
uno kronqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Om du gör rätt inställningar i din webbläsare öppnas inget nytt fönster utan du kommer direkt till forumets index.

Jag kör med default inställningar i IE8. Så jag är nog inte ensam om att det öppnas ett nytt fönster.
FF vill jag inte ha på denna burk.

Rotadent:
Bra förslag.

Isch:
Också ett bra förslag.
Senast redigerad av uno kronqvist 2010-08-19 kl. 20:30.
Citera
2010-08-19, 20:33
Medlem
Denoms avatar
Har aldrig av misstag klickat på "chat", förstår inte hur det skulle gå till även efter beskrivande inlägg.
Citera
2010-08-19, 21:11
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Jag trycker aldrig fel där men ser samtidigt att man mycket väl skulle kunna flytta den till höger om regler och alt ge den en annan färg då den skiljer sig så pass mycket ifrån övriga länkar.
För att spinna vidare på det, fixa hellre så att Regler-länken står ut från de andra. Den behöver motioneras oftare utav många.
PåRubriken, har aldrig klickat på Chat utav misstag. Men försvinner den kanske man börjar klicka på den nya längst till vänster - Prenumerationer - och det har jag ingenting emot.
Citera
2010-08-19, 23:41
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Jo men klickar man på Bannern så öppnas ett nytt fönster. Man kommer inte direkt till index.

Kanske är det så illa att jag har ruggit dåligt aim...
Byt webbläsare. Chrome öppnar inte ens en ny flik.. Förstår inte att detta kan vara ett problem för vissa.
Citera
2010-08-19, 23:53
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Festa till det med språket, vända på uttryck och använda lustiga översättningar är roligt.
Citera
2010-08-20, 10:16
Medlem
Sunners avatar
Innan jag läste ditt inlägg så har jag aldrig ens lagt märke till den. För övrigt så verkar det ju vara något IE-påfund att öppna en ny tab/nytt fönster om man trycker på FB-bannern, jag kör standardinställningar i både Chrome och FF, och ingen av dem öppnar några nya fönster eller tabs om jag inte mittenklickar.
Citera
2010-08-20, 10:25
Medlem
uno kronqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Innan jag läste ditt inlägg så har jag aldrig ens lagt märke till den. För övrigt så verkar det ju vara något IE-påfund att öppna en ny tab/nytt fönster om man trycker på FB-bannern, jag kör standardinställningar i både Chrome och FF, och ingen av dem öppnar några nya fönster eller tabs om jag inte mittenklickar.

Ett förtydligande:
Ett nytt fönster öppnas ENDAST när man redan är i chatten.
Citera
2010-08-20, 10:57
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ett förtydligande:
Ett nytt fönster öppnas ENDAST när man redan är i chatten.
Hur som helst är problemet relaterat till IE och dess tab-hantering.
För mig öppnas ingen ny tab ens med IE, eller någon annan läsare jag testat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in