2010-08-19, 12:35
Medlem
LucysSkyDiamonds avatar
Hej!

Jag fick ett trumset i förrgår som jag beställt från thomann. Delar saknades, saker var ur funktion och hela paketet var skadat och repat. Jag kommer att få pengarna tillbaka och väljer hellre att köpa ett trumset i Sverige. Mina ögon är riktade mot Yamahas trumset DTXpress IV Special, det verkar väldigt grymt. Härligt med 3 cymbaler + hi-hat.

Nu till min fråga: Var i Sverige kan man få tag på dem? Jag kan inte hitta de någonstans.

Alltså, var i Sverige hittar jag Yamaha DTXpress IV Special Digital drumset?

Tusen tack för hjälpen!
Citera
2010-08-19, 16:47
Bannlyst
Hur mycket vill du betala?
Citera
2010-08-19, 17:01
Medlem
LucysSkyDiamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linuskw
Hur mycket vill du betala?

Det kan väl inte jag avgöra eller?
Citera
2010-08-19, 17:03
Bannlyst
Det ser ut som att priset i Sverige ligger runt 15000 kronor, på Thomann ligger priset på ungefär 11000 kronor.
Citera
2010-08-19, 17:08
Medlem
LucysSkyDiamonds avatar
jaså. well det är ganska ironiskt. jag beställde ett millenium mesh head mps-600 och fick det förra veckan - completely förstört :P inte är just DET thomanns fel förvisso men inte nog med att det är misskött av posten utan det saknades även delar. det saknades 3 cymbalarmar så jag kunde fan inte ens stätta ihop trumsetet, det saknades ett flertal skruvar och bastrumman var till och med ur funktion. jag funderar på att köpa Roland TD-4k också, jag har runt 10.000:- +- 2.000:-. Vet inte riktigt vilka som är bäst för det priset, men jag tycker att Roland-setet verkar okej. Några andra tips på något bra set för ca 10.000?
Citera
2010-08-19, 17:11
Bannlyst
TD-4K och TD-4KX verkar ganska bra.
Citera
2010-08-19, 17:13
Medlem
LucysSkyDiamonds avatar
Citat:
TD-4K och TD-4KX verkar ganska bra.

vad är skillnaden mellan dom? 4kx har nätskinn på alla trummor men annars vad är det som är utstickande gällande 4kx?
Citera
2010-08-19, 17:15
Bannlyst
Roland TD-4KX
TD-4KX tar med sig det bästa från TD-4K setet - perfekt känsla, mångsidighet och ett helrätt pris - och kryddar det hela med nätskinn på alla pukpadsen. En helt nyutvecklad 6.5" nätskinnspad har tagits fram för de två minsta pukorna. Inklusive hage.

Ny 6.5" nätskinnspad för de två minsta pukorna -PDX-6
PDX-8 för "golvpukan" och virveln, CY-5 som hi-hat pad, CY-8 som cymbalpads och KD-8 som bastrumpad
TD-4 ljudmodul med dynamiska trumljud av högsta kvalitet
Enkel redigering med ställbar stämning och dämpning
Coach-funktionen för att träna teknik och rytmik
Expanderbart med CY-12R/C, 3-zoners ridecymbal (tillbehör)
Kompatibel med VH-11 V-Hi-Hat® (tillbehör) som monteras på ett vanligt hi-hat ställ och ger en naturtrogen hi-hat känsla
Kabelsats med DB-25 kontakt medföljer för en snabb och säker sammankoppling av alla enheter.
INKL. ORIGINAL HAGE MDS-4
Bastrumpedal ingår ej
Citera
2010-08-19, 22:51
Medlem
LucysSkyDiamonds avatar
Citat:
Roland TD-4KX
TD-4KX tar med sig det bästa från TD-4K setet - perfekt känsla, mångsidighet och ett helrätt pris - och kryddar det hela med nätskinn på alla pukpadsen. En helt nyutvecklad 6.5" nätskinnspad har tagits fram för de två minsta pukorna. Inklusive hage.

Ny 6.5" nätskinnspad för de två minsta pukorna -PDX-6
PDX-8 för "golvpukan" och virveln, CY-5 som hi-hat pad, CY-8 som cymbalpads och KD-8 som bastrumpad
TD-4 ljudmodul med dynamiska trumljud av högsta kvalitet
Enkel redigering med ställbar stämning och dämpning
Coach-funktionen för att träna teknik och rytmik
Expanderbart med CY-12R/C, 3-zoners ridecymbal (tillbehör)
Kompatibel med VH-11 V-Hi-Hat® (tillbehör) som monteras på ett vanligt hi-hat ställ och ger en naturtrogen hi-hat känsla
Kabelsats med DB-25 kontakt medföljer för en snabb och säker sammankoppling av alla enheter.
INKL. ORIGINAL HAGE MDS-4
Bastrumpedal ingår ej

Tack! Alltså är det pointless (i min mening) att köpa 4kx:an. tror jag smäller till på roland TD-4k om det inte finns något annat trumset som är bättre i den prisklassen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in