2010-08-19, 12:26
Medlem
Krukmakarns avatar
Tjena I&I, hänger inte här ofta då jag är ganska "neutral" i frågan, men fick ändå en tankeställare häromdagen som jag vill dela med er.

"Vi är ganska skonade från miljö och naturkatastrofer i Sverige, vi är lyckligt lottade helt enkelt. Om dessa katastrofer fortsätter att inträffa, kommer då alla människor vilja flytta hit på sikt?"

Vad tror ni? Stämmer det?

Själv tänker jag att naturkatastrofer inte är något nytt fenomen utan har funnits så länge jorden har funnits, dinosaurerna gjorde inget för att förstöra miljön likt förbannat är det ju vida känt hur det gick för dem. Folk bor där dom bor, dom får skylla sig själva att dom föddes där dom föddes, vi behöver naturkatastrofer och krig annars skulle mänskligheten aldrig överleva, det skulle blivit överbefolkat på jorden inom 50 år och alla hade svalt ihjäl.
Citera
2010-08-19, 12:30
Medlem
Jafan89s avatar
Massinvandringen är en naturkatastrof, precis som när massiva svärmar av gräshoppor förstör hela skördar i andra länder.
Citera
2010-08-19, 12:32
Medlem
Krukmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Massinvandringen är en naturkatastrof, precis som när massiva svärmar av gräshoppor förstör hela skördar i andra länder.

Även om DU ser invandringen som en naturkatastrof gör inte jag det, utan mer som ett problem.
Citera
2010-08-19, 13:09
Medlem
scharpschutzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krukmakarn
Tjena I&I, hänger inte här ofta då jag är ganska "neutral" i frågan, men fick ändå en tankeställare häromdagen som jag vill dela med er.

"Vi är ganska skonade från miljö och naturkatastrofer i Sverige, vi är lyckligt lottade helt enkelt. Om dessa katastrofer fortsätter att inträffa, kommer då alla människor vilja flytta hit på sikt?"

Själv tänker jag att naturkatastrofer inte är något nytt fenomen utan har funnits så länge jorden har funnits, dinosaurerna gjorde inget för att förstöra miljön likt förbannat är det ju vida känt hur det gick för dem. Folk bor där dom bor, dom får skylla sig själva att dom föddes där dom föddes, vi behöver naturkatastrofer och krig annars skulle mänskligheten aldrig överleva, det skulle blivit överbefolkat på jorden inom 50 år och alla hade svalt ihjäl.

OM något sådant skulle hänga tror jag det skulle vara väldigt långt fram i tiden. Då vissa delar av världen blir helt obeboeliga. Jag tror snarare att det blir vi som måste fly då om Arktis smälter så blir Altlanten kallare vilken medför att vi inte får värmen från Golfströmmen och det blir iskallt här.
Citat:
Idiot.
Citera
2010-08-19, 13:57
Medlem
Krukmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scharpschutze
OM något sådant skulle hänga tror jag det skulle vara väldigt långt fram i tiden. Då vissa delar av världen blir helt obeboeliga. Jag tror snarare att det blir vi som måste fly då om Arktis smälter så blir Altlanten kallare vilken medför att vi inte får värmen från Golfströmmen och det blir iskallt här.

Värsta tänkbara kanske som kan hända sverige.

Det bästa är ju att när isen smälter på arktis så höjs inte vattenivån.
Citera
2010-08-19, 14:21
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:

Idiot.

Du är väll medveten om att flashback är ett diskussions forum, ett ord svar duger inte.

Kan ju undra om du tycker det är fullt normalt och kanske tilloch med bra att de "bättre" delarna av Europa håller på att bli översvämmade av parasiter och våldsamt folk som försöker tvinga på andra sin kultur och religion
Citera
2010-08-19, 15:34
Medlem
scharpschutzes avatar
Citat:
Värsta tänkbara kanske som kan hända sverige.

Det bästa är ju att när isen smälter på arktis så höjs inte vattenivån.
Höjs inte vattennivån?
Citat:
Du är väll medveten om att flashback är ett diskussions forum, ett ord svar duger inte.

Kan ju undra om du tycker det är fullt normalt och kanske tilloch med bra att de "bättre" delarna av Europa håller på att bli översvämmade av parasiter och våldsamt folk som försöker tvinga på andra sin kultur och religion
Vare sig invandring är ett problem eller inte har det inget med naturkatastrofer att göra. Så sluta larva dig och skriv ett riktigt svar istället.
Citera
2010-08-19, 15:38
Medlem
Krukmakarns avatar
Citat:
Höjs inte vattennivån?

Prova lägga i en isbit i ett glas vatten så får du se
Citera
2010-08-19, 18:59
Medlem
Dr-Ms avatar
Citat:

Själv tänker jag att naturkatastrofer inte är något nytt fenomen utan har funnits så länge jorden har funnits, dinosaurerna gjorde inget för att förstöra miljön likt förbannat är det ju vida känt hur det gick för dem. Folk bor där dom bor,dom får skylla sig själva att dom föddes där dom föddes, vi behöver naturkatastrofer och krig annars skulle mänskligheten aldrig överleva, det skulle blivit överbefolkat på jorden inom 50 år och alla hade svalt ihjäl.

Där blev det lite fel, va?
Citera
2010-08-19, 19:27
Medlem
Krukmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-M
Där blev det lite fel, va?

Skrev lite i hasten
Citera
2010-08-19, 20:26
Bannlyst
Tänk om sverige skulle drabbas av nån naturkatastrof och ni måste fly typ till mellanöstern, häftigt
Citera
2010-08-19, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sputnik76
Tänk om sverige skulle drabbas av nån naturkatastrof och ni måste fly typ till mellanöstern, häftigt
MENA är ju fan bäst, mänskliga rättigheter ju.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in