Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-08-19, 12:11
Medlem
Äter ravioli ytterst sällan men brukar tycka om det. Vilken sort tycker ni är godast?
Citera
2010-08-19, 13:30
Medlem
Andersdamaans avatar
Den där guldburken man fick i lumpen var helt ok (men det kanske mest berodde på att man var konstant hungrig då), annars så tycker jag att det bara smakar konserveringsmedel om burkravioli tyvärr. Testa att göra egna. Det är lite pilligt men attans vad gott det blir
Citera
2010-08-19, 14:31
Medlem
CureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Den där guldburken man fick i lumpen var helt ok (men det kanske mest berodde på att man var konstant hungrig då), annars så tycker jag att det bara smakar konserveringsmedel om burkravioli tyvärr. Testa att göra egna. Det är lite pilligt men attans vad gott det blir

Vad har du testat för burkravioli då? Det är ovanligt med konserveringsmedel på helkonserv, den är ju steriliserad. De märken jag har kollat på har alla saknat konserveringsmedel.
Citera
2010-08-19, 14:43
Medlem
Andersdamaans avatar
Har testat Fontana och Felix plus något billigare alternativ från Willys. Jag sade inte att det var konserveringsmedel i burkarna, bara att det smakade så.. Du vet.. Konserverat
Citera
2010-08-19, 14:57
Medlem
Allt smakar förstås bättre hemlagat, och det vore väl inte överkomligt att göra det någon annan gång, men idag känner jag bara ett jävla sug efter burkravioli. Problemet är att jag inte kommer ihåg vilken eller vilka sorter som är okej.
Citera
2010-08-19, 15:46
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underapa
Allt smakar förstås bättre hemlagat, och det vore väl inte överkomligt att göra det någon annan gång, men idag känner jag bara ett jävla sug efter burkravioli. Problemet är att jag inte kommer ihåg vilken eller vilka sorter som är okej.
Köp litet olika märken då och prova. Ravioli är ju inte direkt dyrt
Citera
2010-08-20, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Köp litet olika märken då och prova. Ravioli är ju inte direkt dyrt

Sant, sant. Om det smakar skit kanske hunden kan ta resterna.
Citera
2010-08-20, 14:56
Medlem
[Strange Days]s avatar
Ravioli på burk får mig osökt att tänka på Göta Kanal.

Och för att svara på frågan var det jävligt längesedan jag käkade detta; det är inte min favoritmat direkt.
När det väl tillagas ravioli här hemma så är den alltid hemmagjord, och serveras aldrig med tomatsås.
Citera
2010-11-24, 20:59
Bannlyst
BUMP!

Har precis köpt ravioli på Lidl den är fransk. Inte tillverkad för Lidl den heter Coquette är den god?

Har inte ätit ravioli på säkert 15 år.
Citera
2010-11-24, 21:54
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-Ben
Har precis köpt ravioli på Lidl den är fransk. Inte tillverkad för Lidl den heter Coquette är den god?

Varför inte öppna och smaka själv?
Citera
2010-11-24, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av htdg
Varför inte öppna och smaka själv?
Tänkte ha det till matlåda imorgon.
Citera
2010-11-24, 22:28
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-Ben
Tänkte ha det till matlåda imorgon.

Fair enough, då blir det en överraskning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in