• 2
  • 3
2010-08-20, 00:58
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Mr.Junkyard

Om det skulle finnas en mätbar skillnad i fettförbränning så är %-siffran klart under 10. Det är troligt att det finns en skillnad, men hur mycket den lilla effekten gör sett över resten av tiden går inte att säga med säkerhet.
17% enligt någon studie, om det är en fråga om liv och död kan jag försöka leta upp den. Annars helst inte
Citera
2010-08-20, 01:03
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilkitty
För att det är så gott som omöjligt att försöka generalisera genom att säga specifika siffror när det gäller t.ex ökad förbränning (vilket ändå inte sker sett över hela dygnet). Man kan prata om %, men då måste antalet % angiva ett korrekt intervall, vilket man inte kan säga att personen jag citerade gjorde.
Kanske överanalyserade när du skrev "Att ens försöka involvera procent ..."
Citera
2010-08-20, 01:05
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulex
17% enligt någon studie, om det är en fråga om liv och död kan jag försöka leta upp den. Annars helst inte

Du slipper, eftersom den är irrelevant. Oavsett om du springer tvåhundra varv runt huset innan du ens hunnit borsta tänderna så kommer din totala minskning i fettvikt vara densamma som om du gjort det efter bolibompa - eftersom kroppen jämnar ut en hög fettförbränning med en hög fettinlagring
Citera
2010-08-20, 04:22
Medlem
---B---s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckedUp2k9
Gick ned 20kg på 9 veckor, i princip ingen styrke/muskelförlust.

Men...preppar inte du?
Citera
2010-08-20, 09:22
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filleblom
False. När du är ute och går på morgonen (innan frukost) förbränner du den fett som sitter på kroppen.
När du går på kvällen (mitt på dagen, eftermiddagen eller en annan tid på dagen då du ätit förbränner du fett på det du stoppat i dig.

Är det inte först och främst glykogen som används av att gå?
Då bränner du inte fett varken på morgonnen eller kvällen, för mitt glykogen lager är inte slut efter att jag sovit bara.
Citera
2010-08-20, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Då bränner du inte fett varken på morgonnen eller kvällen, för mitt glykogen lager är inte slut efter att jag sovit bara.

Vi har redan kommit överens om att teorin inte stämmer. Jag var ute och cyklade
Citera
2010-08-20, 19:49
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Du slipper, eftersom den är irrelevant. Oavsett om du springer tvåhundra varv runt huset innan du ens hunnit borsta tänderna så kommer din totala minskning i fettvikt vara densamma som om du gjort det efter bolibompa - eftersom kroppen jämnar ut en hög fettförbränning med en hög fettinlagring
Har inte påstått något annat..
Citera
2010-08-21, 08:22
Medlem
Prometeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Ser man på själva tidsperioden då man går så kan man väl säga att gång är en aktivitet som tillåter att en stor del fett används eftersom det är relativt få kalorier per timma som går åt. Ska man däremot göra något högintensivt så används främst glykogen.

Men vad jag vet har man ungefär 400g kolhydrater/nedbrutna kolhydrater tillgängliga bara sådär och de tar ju itne slut efter en natt som sagt.
Citera
2010-08-28, 02:42
Medlem
-
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem