Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Det är ett ord som används ganska frekvent i media idag. Betyder det att man är fientligt inställd till alla man inte har träffat (det borde vara kriteriet för en främling) oavsett etnicitet? Blir det inte lite väl mycket folk att gå omkring och hata? Jag (som är SDare och främlingsfientlig enligt media) tankade på en ny mack idag, har aldrig sett folket som jobbade där förut, betyder det att jag automatiskt hatade dem? Kände inte riktigt så.
Vad lägger ni in i ordet? Är det bara jag som är nazistfascist-SDare som kan vara främlingsfientlig?
Upplys mig!
Om vi går efter medias kriterium så innefattar det alla som inte gillar en ökad invandring och alla som vill ha mindre invandring inklusive de som vill stoppa det helt. Även de som yppar förakt för det som sker i landet och det som vissa invandrare håller på med.
Hyser du inte samma eller liknande åsikter som dem så är du per automatik främlingsfientlig.
Fast då är man ju både rasist och främlingsfientlig. De ser ner på vanliga människor och placerar sig som "vi" och "dem" d.v.s att journalisterna är "vi" och övriga svenska befolkningen är "dem" och ändå så påtalar de hur farligt det är med det tänket.
Borde inte de också vara främlingsfientliga per definition då?