Hallå!
Det är så att jag ska ta C-körkort via arbetsförmedlingen, och medans jag väntar på att komma in på utbildningen ska jag skaffa praktikplats! Nu ska jag på möte på fredag om praktik på poståkeriet i Eskilstuna. Jag kommer att få reseersättning av arbetsförmedlingen.
Nu till problemet, bussar är rent förjävligt häromkring(bor i sparreholm om ni vill googla) och dessutom brukar posten ha lite annorlunda tider. Och jag har inte heller egen bil, det var menat att jag skulle använda min flickväns bil, men eftersom att den står skriven på hennes pappa(ekonomiska skäl) som bor 20 mil härifrån så är det inte så smart att jag kör bilen, händer det något lär det tydligen bli strul med försäkringsbolaget, med tanke på att jag inte tillhör familjen och dessutom så är bilen långt "hemifrån".
Så jag fick en liten tanke, kanske kan man fråga om att få använda en av företagets bilar? Som en tjänstebil ungefär. Jag menar, det lär ju inte vara några problem med kostnader, dom får ju en gratis arbetare

Men det känns inte som att praktik är seriöst nog för att man ska få använda en företagsbil som resmedel! Så min fråga är ju då, är det någon idé att ens ta upp frågan på mötet, eller dumförklarar man sig då?
Jag måste ju kunna komma dit tidigt om mornarna eftersom att lastbilsförarna inte har tid att vänta på att jag ska komma med bussen...