Citat:
Ursprungligen postat av Aktiverad
Har sen i måndags haft en väldigt underlig huvudvärk, det är inte den här vanliga huvudvärken, utan det är när jag rör mig som det "slår" till i huvudet. När jag sitter stilla och ligger ner, känns det bara som vanlig feber , men när jag försöker röra på mig så smärtar det i huvudet på ett visst ställe, hade sky hög feber inatt (säkert 40). Sen har jag ont i ryggen när jag går, eller försöker böja hakan till bröstet, det känns ungefär som en sträckning. har tid halv 12 imorgon, tänkte bara ifall någon har haft liknande?
// A
Hej,
Huvudvärk, ryggsmärta och feber är alla ganska ospecifika infektionssymtom.
Det du beskriver kan vara allt från vanlig 'influensa' till någon mer potent bakteriell infektion.
Vad som händer tror jag kommer beror rätt mycket på blodprovet visar imorgon.
Visar det sig vara en bakterie får du antibiotika.
Visar det sig vara virus räknar man med att kroppen reder ut det själv, kanske med hjälp av lite paracet mot febern.
det är viktigt att du går till doktron imorgon. Det är viktigt att du åker till akuten om du blir tydligt sämre och börjar bli orolig.
Använd 1g paracet 4 gånger/dygn tills dess. Regelbundna tider. Aldrig vid behov. Detta givet att du inte har någon allvarlig leversjukdom...
Mina 50 cent,