2010-08-18, 16:33
Medlem
Overminds avatar
Hejsan!

Det är så att jag blivit antagen till Lager och Transportstyrning i Eskilstuna. En Yrkeshögskole utbildning på 2 år (400poäng).

Jag sökte den som reserv ifall jag inte kom in på något annat, t ex socionomutbildningen. Nu har jag inte kommit in på någon annan än denna.

Jag är faktiskt inte så inne på det här med Lager och Transportstyrning. Jag vet inte riktigt ifall jag ska flytta till E-tuna och börja studera där. Jag har två släktingar där så jag känner någon iallafall, men annars så är det inga problem att lära känna nya kompisar.

Men det är mera otroligt kring utbildningen... Kan inte säga att jag brinner för det här. Men sägs att det finns chans att man får jobb INNAN man ens gått klart utbildningen, vilket inte vore helt fel i denna svåra tider.

Kan ju inte vara bortskämd. Detta är följande vad man kan bli efter utbildningen:

*Transportledare
• Teamledare
• Processutvecklare
• Terminalansvarig
• Speditör
• Materialplanerare
• Logistikansvarig
• Entreprenör inom transport och logistik (starta eget, nej tack, det vill jag inte)
• Arbetsledare
• Inköpare av varor och tjänster

Vad säger ni? Är det bra eller dåligt? Vad tror ni? Behöver eran hjälp!
Citera
2010-08-18, 16:37
Medlem
är du intreserad av de yrkena så tycker jag att det låter
Citera
2010-08-18, 16:41
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affedehn
är du intreserad av de yrkena så tycker jag att det låter

Jag ska inte ljuga, det låter intressant. Arbetsledare och Materialplanerare och någon till låter intressant faktiskt. Sen är väl någon av dom där eller ett par kontorsjobb, så att säga. Det kanske blir lite tråkigt i längden, men vad vet jag?

Jag skulle ljuga om jag sa att jag alltid velat varit Teamledare eller Arbetsledare och sedan barnsben velat "bossat" över folk.

Men det låter spännande och intressant, må jag säga.
Citera
2011-09-04, 17:21
Medlem
cerns avatar
Hur gick det för TS? Vart det någon utbildning?

Jag ska börja den här kursen imorgon men är lite småskeptisk.. 2år låter lite väl länge för en inblick i hur lager och transporter fungerar. Jag vill ju att det ska leda någonstans. Är detta ett klokt val av utbildning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in