2010-08-18, 15:36
Medlem
Ålder: 21
Vikt: 110kg
Längd: 164cm

Tripprapport

Började dagen förra fredagen. På kvällen hade jag min son hemma, han skulle lämnas kl 10. Så polarna kom och vi käkade osv. Sen lämnade jag sonen, och vi drog iväg till ett par polare som tältade.
Jag började direkt på pipan och mata i blad. Rökte nog en 3 pipor efter varandra. (Vet att pipa är det sämsta man kan röka salvia i) men hade inte mycket val.
Kände av lite smått att jag blev lite gladare och så. Men inget mer med de.

Vi kom fram till själva "festen" där polarna va. Jag satte mig och rökte 3 pipor till med korta mellanrum. Då kände jag snäppet mer än gången innan. Men det va fortfarande bara allmänt social och pratglad.
Men sket i det den kvällen och rökte annat sen istället.

Nu ett par dagar i tisdags kväll. Då fick jag tanken att kanske smula ner allt lite bättre så jag får i mig mer? Sagt och gjort jag hade smulat ner de, och laddade en stoor (gubbpipa) med salvia.
Jag tände på och sög som fan, tog massa småbloss och höll inne i 15-20 sekunder. Och direkt efter resten som va kvar i pipan på samma sätt som första blosset.

Då kände jag inget, men när jag blåste ut röken så svajjade det till i skallen!
Jag brann upp, jag vart så varm att jag svettades nå sjukt! Och sen va det för kallt, men ändå varmt. Går knappt att förklara den känslan.

Men jag satt där och flög runt lite (det snurrade som på fyllan) och sen gick det över efter 2 minuter typ.
Jag tänkte ju WOW, fan det där är ju rätt najs! Kort och någorlunda skumt hårt.
Jag köttade på mer och mer och sen kom polaren o vi drog iväg till ett par andra.

Dom som vi hämtade hade inte provat salvia innan, ena som va tjej tog lite grann. Jag hade förvarnat att det kunde bli varmt. Och hon reagerade likadant, en obeskrivlig känsla.

Men så körde jag igen nu i bilen efter att vi hade hämtat dom här 2. Då kände jag likaså att jag blev varm, men den här gången kliade varenda klädesplagg som en stickad tröja! Skit jobbig känsla..

Men det gick ju över efter 2 minuter så det gör ingenting Efter att vi släppt av dom här 2, så åkte vi iväg till två andra polare. Och berättade ju klart att jag hade salvia, så dom blev ju rätt på och testa.

Men dom 3 delade på 1 1/2 pipa. Dom blev inte så påverkade som vi hade blivit innan.

Men så det här är alltså min tripp rapport på Salvia Divinorum blad, torkade blad.
En drog jag aldrig mer tänker beställa. Hade de inte varit för värmen så hade det varit en kalas drog
Kommentera gärna, och tänk på att detta är min första tripp rapport och jag är sctheekt just nu.
Citera
2010-08-18, 15:41
Medlem
Du vet väl att du behöver en jävla värme för att röka salvia? stormtändare är ju standard.

Sen som du sa är ju en vanlig pipa inget att hänga i granen.

jag tror helt enkelt att du fick i dig för lite, det där låter inte alls som det jag hört om salviatrippar.

citerat från mm's wiki:

Samtidigt som röken är relativt stark så måste man vid rökning av blad och svagare extrakt inhalera en stor mängd rök för att uppnå effekt. Starkare extrakt kan rökas ur pipa eller med vaporizer. Röken skall hållas i lungorna i minst 30 sekunder, gärna upp mot en minut.

Doseringen är högst individuell, men mängden löv som brukar rekommenderas är 0,5-1g. Detta är ganska mycket material, varför att röka ur en bong är starkt rekommenderat.

Svetständare tros öka effekten, men många uppnår önskad effekt med en vanlig tändare. En svetständare kan dock vara smidigare att använda då man röker vanliga blad eftersom mer material måste förbrännas per tillfälle i förhållande till rökning av extrakt.
Senast redigerad av Mr.Dee 2010-08-18 kl. 15:43.
Citera
2010-08-18, 16:14
Medlem
Jodå, vet att man ska ha en enorm värme på. Men jag har läst massor av forum där dom säger att en vanlig fungerar sålänge man eldar hela tiden medans man röker.

Jag har testat det i bong också, men aldrig kommit upp i värre än det här. Så, salvia bladen overall har jag hört är en väldig skillnad mot extraktet.

Folk har beskrivit salvia bladen som lugnande och mer hög känsla. Men däremot ska effekten bli högre när man tuggar bladen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Du vet väl att du behöver en jävla värme för att röka salvia? stormtändare är ju standard.

Sen som du sa är ju en vanlig pipa inget att hänga i granen.

jag tror helt enkelt att du fick i dig för lite, det där låter inte alls som det jag hört om salviatrippar.

citerat från mm's wiki:

Samtidigt som röken är relativt stark så måste man vid rökning av blad och svagare extrakt inhalera en stor mängd rök för att uppnå effekt. Starkare extrakt kan rökas ur pipa eller med vaporizer. Röken skall hållas i lungorna i minst 30 sekunder, gärna upp mot en minut.

Doseringen är högst individuell, men mängden löv som brukar rekommenderas är 0,5-1g. Detta är ganska mycket material, varför att röka ur en bong är starkt rekommenderat.

Svetständare tros öka effekten, men många uppnår önskad effekt med en vanlig tändare. En svetständare kan dock vara smidigare att använda då man röker vanliga blad eftersom mer material måste förbrännas per tillfälle i förhållande till rökning av extrakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in