Citat:
Ursprungligen postat av Spår av nötter
Mänskligheten förtjänar ett samhälle där vetenskapen utnyttjas till sin fulla potential.
I första hand ska vi se till att varenda unge här på planeten mår bra, har rent vatten och nog med näring och energi för ett leende varje dag.
I andra hand måste vi fortsätta att ansvarsfullt ta reda på, bit föt bit, vad i hela friden (eller kaoset) som engentligen försigår här i kosmos.
Den här tråden hamnade i inrikes och därför såklart eftersom det är riksdagsval om bara en liten stund, vilket självklart ingen missat.
Grejen är den att jag inte alls vet vilket parti som överhuvudtaget lagt ett gram på det här området.
Visst det må låta utopiskt att rädda varenda människa och sedan ge sig ut för att utforska universum, men jag skiter faktiskt rejält i RUT avdrag sålänge frågor om global välfärdsteknologi inte prioriteras.
Här sitter jag och undrar vilket parti som bryr sig mest om artens (inklusive varenda individs) välmående.
Känns som fel problemformulering då du förutsätter att just vetenskap är till alla människors gagn.