Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-18, 00:45
  #1
Medlem
Staten tar sig rätten att bestämma att mina skattepengar som jag vill ska gå till pensionärer, infrastruktur, sjukvård och annat i Sverige, ska skänkas iväg till Eritrea eller nått annat jävla skitland. Biståndspolitik har jag ingen som helst förståelse för. Våra skattepengar borde väl för fan satsas i och för Sverige!

Idag kan jag frivilligt välja om jag ska skänka pengar till världsnaturfonden, cancerfonden eller rädda barnen tex.

Är det någon som håller med om att biståndspolitiken borde avskaffas fullständigt så att vi själva får välja vad vi tycker är viktigt att stödja och hjälpa?
__________________
Senast redigerad av Macbajs 2010-08-18 kl. 00:52.
Citera
2010-08-18, 00:52
  #2
Medlem
Tampongens avatar
Borde inte denna ligga i Politik-Inrikes?

För övrig håller jag med dig till fullo! Jag tror att våra bistånd är destruktiva på lång sikt både för oss och länderna vi skänker dem till. Hur länge ska vi försörja dessa? Ska de föda massa jävla barn och skit ska de fan kunna ta hand om dem också.
Citera
2010-08-18, 00:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tampongen
Borde inte denna ligga i Politik-Inrikes?
Eftersom det handlar om hur vi ska göra mot andra länder chansade jag på på politik utrikes, men det kanske ska vara inrikes eftersom det är inrikespolitik som handlar om utrikespolitik. Ingen aning vad som är bäst...
Citera
2010-08-18, 00:59
  #4
Medlem
TheAlamos avatar
Ja jag håller nästa med. Pengarna går ändå främst till negrer som köper vapen för allt, eller liknande. Tänk hur mycket pengar vi slösat på bistånd egentligen....

Först borde man rätta till alla problem i sitt eget land, sen leka dagisfröken åt andra efterblivna länder om man nu måste.
Citera
2010-08-18, 05:40
  #5
Medlem
Imirons avatar
PU -> PI


/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback