2010-08-18, 15:40
Medlem
GrovBenstommes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumpkins
Om du inte ens ser vad invandrare bidragit med till Sverige så är det i sig ett lysande exempel på vyer som behöver vidgas. Svenskarna förstår detta. Det är Sverigedemokraterna som behöver vidga vyerna.

Kan du vara snäll och berätta vad vi berikas med? Kebab, Zlatan och halalslakt?
Citera
2010-08-18, 16:18
Medlem
Vicis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumpkins
Om du inte ens ser vad invandrare bidragit med till Sverige så är det i sig ett lysande exempel på vyer som behöver vidgas. Svenskarna förstår detta. Det är Sverigedemokraterna som behöver vidga vyerna.

Hjälp mig att vidga mina inskränkta vyer! Vad är så förträffligt med invandringen? Vad har invandringen gett sverige?

Du får inte säga valloner eller Louis De Geer. Jag vill få nutida exempel vilka kan belysa förträffligheten med vår generösa invandring.
Citera
2010-08-18, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vikt0rbj
"som att ni har patent på vad som kallas svensk, svenskhet förändras ständigt och jämt och har gjort så ända sen Sverige fick en gräns."

Vad är det som är konstigt? Det stämmer ju det han sa. Så vitt jag vet är "svensk" inget patenterat uttryck och inte heller "svenskshet", om det ens går att patentera eller copyrighta. Och ja, svenskheten har förändrats med tiden. Ingen kan väl hävda att Sverige är samma sak idag som för hundra år sedan, eller att mentaliteten är densamma? Eller har jag fått allt om bakfoten?
Citera
2010-08-18, 16:35
Medlem
Sveapådekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Nej mord har sedan urminnes tider varit olagligt.

Däremot är Halloween ett utmärkt exempel på en utländsk sed som numera är helt och hållet accepterad i Sverige.

Att fira övergången mellan årstider på hedniska vis är ju förmodligen nånting som gjorts i Skandinavien långt innan både du och landet Sverige kom till. Pappskalle!
Citera
2010-08-18, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveapådeken
Att fira övergången mellan årstider på hedniska vis är ju förmodligen nånting som gjorts i Skandinavien långt innan både du och landet Sverige kom till. Pappskalle!

Förr hette den allhelgonahelgen och infördes av katolska kykan som i sin tur förmodligen övertagit någon hednisk sedvänja och gjort den till sin egen.
Citera
2010-08-18, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlofNiklasFredrik
SD tycker inte illa om Svenska medborgare, oavsett ursprung.

Medborgarskapet har beviljats ganska liberalt de senaste åren så svenskt medborgarskap betyder inte längre så mycket. Man kan vara invandrad och ha svenskt medborgarskap, men varken kunna svenska eller känna någon svensk, och bo i en etnisk enklav där man tar avstånd från det svenska samhället (utom bidragen).

Nu kan jag inte tala för SD, men SD har definitivt inget emot invandrare som assimilerats in i det svenska samhället. Däremot gissar jag på att de inte är särskilt förtjusta i sådana "svenska medborgare" som jag beskrev ovan. Är de dessutom kriminella så är jag rätt säker på att SD inte alls är så förtjusta i dem.
Citera
2010-08-19, 05:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Nej mord har sedan urminnes tider varit olagligt.

Däremot är Halloween ett utmärkt exempel på en utländsk sed som numera är helt och hållet accepterad i Sverige.

Jo men ni är på god väg att legalisera det hela, hur mycket är det ni anser ett människoliv vara värt i straff?
Vad fick din muslimkompis för straff? 1 år och 1 månad för att mörda en pensionär?
Så snart får du din önskan uppfylld där mord betraktas som ett icke brott, allt annat har ni klemat bort så varför inte mord?

Trenden är tydlig.

Du kanske ska plugga på lite mer om Halloween, den gamla druidtraditionen har vi haft här en längre tid, men att ni likmask liberaler skulle känna till det är väl inte direkt oväntat, men jag förstår att du tar upp det som en positiv sak med tanke på vem du är och vem du representerar.
http://av1611.org/halloween.html

Du är så blind så du kan inte ens se bilan som kommer svingandes mot din nacke.
Du tror väl inte de låter såna som dig leva? Revolutionärerna dödas först i det kommande riket för att ni inte är pålitliga.
Citera
2010-08-20, 14:34
Medlem
najass avatar
PI-->I&I

/mod
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto