Citat:
Ursprungligen postat av Rojalist
Naturligtvis vet jag att sjöräddningen inte sköter nykterhetsbevakningen till sjöss. Det har jag heller inte påstått. Jag spekulerade om att om man köpt sig fri från en sak kanske man kan tänkas göra det från en annan också.
Och jag upprepar. Jag vet att pengar betalades ut. Det faktum att de inte "hittats" vid en påstådd kontroll kanske bara har att göra med en dålig (ej existerande) bokföring (Det sistnämnda är spekulation, vilket torde vara tillåtet i ett skvallerforum).
Dessutom vet jag att lokal media känner till prinsens närvaro och pengautbetalningen. Ingen har dock valt att skriva om det. Detta är i alla fall lite intressant
Med all respekt...
Du "vet" ingenting. Du sprider ut ett rykte men har ingen som helst källa, annat än att du "vet".
Känner du till den danska pressen och deras hatkärlek för kungahuset?
De är väldigt snabba att plocka upp skvaller och skriva det.
Tror du verkligen att om en av de danska prinsarna hade varit med om en olycka där båten sjunker att det hade kunnat döljas från den danska pressen???
Båten SJÖNK. Den ligger på botten enl tidnigen.
Jag är ganska säker på att pressen skulle få veta detta. För Fredrik (tror det är honom. Jocke seglar inte lika mycket) seglar ut med en båt men kommer hem med bil/färja från Sverige.
Nej klart detta skulle inte märkas.
Dessutom så seglade Fredrik och Henrik Marstrand nu i augusti.
Jag tror inte F hade mindre än en månads senare efter en sådan olycka skulle vara ute igen och segla.
Speciellt inte sen han väntar tvillingar.
Men klart du VET...