2010-08-17, 23:10
Medlem
Fakta:

En av de danska prinsarna med vänner var med om en båtolycka för en månad sedan utanför Höganäs. Sällskapet betalade en stor summa pengar till sjöräddningen och förväntade sig att deras identiteter skulle hållas hemliga för media.

Spekulation:

Kanske köpte de sig fria från annat också, till exempel sjöfyllerimisstankar?

Länk:

http://hd.se/hoganas/2010/07/15/bat-gick-pa-grund-och-sjonk/
Citera
2010-08-17, 23:17
Medlem
hokkass avatar
dom hade väl varit och nallat på ölet.
Citera
2010-08-18, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hokkas
dom hade väl varit och nallat på ölet.
Gäller o hålla fingrarna i styr
Citera
2010-08-18, 11:14
Medlem
Vilket svammel du kommer dragande med. Jag är skeppare på en annan av sjöräddningssällskapets stationer. Vi ger aldrig media information om vad personer som vi räddar/hjälper heter oberoende de är kung eller bilmekaniker.
Sjöräddningssällskapet finansieras på medlemsavgifter, gåvor och donationer och får inte en krona av staten. Det är vanligt att de som vi räddar skänker en slant, inget som det skulle falla oss i att be om.
Så om dessa personer skänkt en slant, vilket jag inte vet något om, så är det inte för att besättningen skall hålla käft.

Gällande sjöfylleri så är det inget sjöräddningssällskap hanterar, vi är ingen myndighet. Det är kustbevakningen och polisens bord. Enligt artikeln så blev också kustbevakningen inkopplad.

Innan du spekulerar en massa, lär dig hur saker fungerar.
Citera
2010-08-18, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Vilket svammel du kommer dragande med. Jag är skeppare på en annan av sjöräddningssällskapets stationer. Vi ger aldrig media information om vad personer som vi räddar/hjälper heter oberoende de är kung eller bilmekaniker.
Sjöräddningssällskapet finansieras på medlemsavgifter, gåvor och donationer och får inte en krona av staten. Det är vanligt att de som vi räddar skänker en slant, inget som det skulle falla oss i att be om.
Så om dessa personer skänkt en slant, vilket jag inte vet något om, så är det inte för att besättningen skall hålla käft.

Gällande sjöfylleri så är det inget sjöräddningssällskap hanterar, vi är ingen myndighet. Det är kustbevakningen och polisens bord. Enligt artikeln så blev också kustbevakningen inkopplad.

Innan du spekulerar en massa, lär dig hur saker fungerar.
Jo, men det var ju ändå rubricerat som spekulation och med ett frågetecken efter, inte något som han utgav sig för att "veta"... Det resulterade ju i alal fall i att en person som vet något kom och upplyste oss, inte så kul som trådskaparen hoppades på men...
Citera
2010-08-18, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmbrg
Jo, men det var ju ändå rubricerat som spekulation och med ett frågetecken efter, inte något som han utgav sig för att "veta"... Det resulterade ju i alal fall i att en person som vet något kom och upplyste oss, inte så kul som trådskaparen hoppades på men...
Har kollat mer fakta, finns ingen stor summa utbetald (ingen liten heller)
Citera
2010-08-18, 11:30
Medlem
fredrikdenstores avatar
Ja den där herren spottar inte i glaset direkt.
Citera
2010-08-18, 19:13
Medlem
Naturligtvis vet jag att sjöräddningen inte sköter nykterhetsbevakningen till sjöss. Det har jag heller inte påstått. Jag spekulerade om att om man köpt sig fri från en sak kanske man kan tänkas göra det från en annan också.

Och jag upprepar. Jag vet att pengar betalades ut. Det faktum att de inte "hittats" vid en påstådd kontroll kanske bara har att göra med en dålig (ej existerande) bokföring (Det sistnämnda är spekulation, vilket torde vara tillåtet i ett skvallerforum).

Dessutom vet jag att lokal media känner till prinsens närvaro och pengautbetalningen. Ingen har dock valt att skriva om det. Detta är i alla fall lite intressant
Citera
2010-08-19, 07:43
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rojalist
Naturligtvis vet jag att sjöräddningen inte sköter nykterhetsbevakningen till sjöss. Det har jag heller inte påstått. Jag spekulerade om att om man köpt sig fri från en sak kanske man kan tänkas göra det från en annan också.

Och jag upprepar. Jag vet att pengar betalades ut. Det faktum att de inte "hittats" vid en påstådd kontroll kanske bara har att göra med en dålig (ej existerande) bokföring (Det sistnämnda är spekulation, vilket torde vara tillåtet i ett skvallerforum).

Dessutom vet jag att lokal media känner till prinsens närvaro och pengautbetalningen. Ingen har dock valt att skriva om det. Detta är i alla fall lite intressant

Med all respekt...
Du "vet" ingenting. Du sprider ut ett rykte men har ingen som helst källa, annat än att du "vet".

Känner du till den danska pressen och deras hatkärlek för kungahuset?
De är väldigt snabba att plocka upp skvaller och skriva det.
Tror du verkligen att om en av de danska prinsarna hade varit med om en olycka där båten sjunker att det hade kunnat döljas från den danska pressen???
Båten SJÖNK. Den ligger på botten enl tidnigen.
Jag är ganska säker på att pressen skulle få veta detta. För Fredrik (tror det är honom. Jocke seglar inte lika mycket) seglar ut med en båt men kommer hem med bil/färja från Sverige.
Nej klart detta skulle inte märkas.

Dessutom så seglade Fredrik och Henrik Marstrand nu i augusti.
Jag tror inte F hade mindre än en månads senare efter en sådan olycka skulle vara ute igen och segla.
Speciellt inte sen han väntar tvillingar.

Men klart du VET...
Citera
2010-08-19, 09:40
Medlem
Citat:

Så du påstår att han köpts sig fri från att hamna i media? Vilket svammel!

Sjöräddningssällskapet har 90 konto och kontrolleras av Svensk insamlingskontroll. Att fiffla undan pengar skulle äventyra vårat 90 konto, vår skatte och momsbefrielse.
Du påstår alltså på fullt allvar att vi skulle riskera detta för att få pengar för att hantera en dansk prins på samma vis som vi behandlar alla andra?

Om det nu är den danske prinsen som räddats (vilket jag betvivlar) så är inte han den första kändis vi hjälper och inte heller den sista. Men vi går aldrig ut i media med vilka vi räddat! Men ofta går de vi hjälpt skälva ut i media och berättar sin historia.
Citera
2010-08-19, 10:06
Medlem
Italienskans avatar
Citat:
Fakta:

En av de danska prinsarna med vänner var med om en båtolycka för en månad sedan utanför Höganäs. Sällskapet betalade en stor summa pengar till sjöräddningen och förväntade sig att deras identiteter skulle hållas hemliga för media.

Spekulation:

Kanske köpte de sig fria från annat också, till exempel sjöfyllerimisstankar?

Länk:

http://hd.se/hoganas/2010/07/15/bat-gick-pa-grund-och-sjonk/

Källa på det, tack!
Citera
2010-08-20, 19:56
Medlem
Trådskaparen saknade uppenbarligen fakta, vilket jag anade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in