2010-08-17, 20:47
Medlem
thongs avatar
Hej!

Enda sedan jag va liten har jag varit rätt mullig.. Och när jag va typ 8 år så kände jag att de va en knöl i båda bröstvårtorna, alltså min bror e pinsmal och han har också 1 knöl i varje bröstvårta så vet inte om det är något konstigt.. Iallafall, jag växte upp och jag blev fetare & fetare typ tills jag vägde 84 kg när jag gick i 7an tror jag.. Och då ville jag att de skulle ske en förändring. Så jag bantade i 4 månader och gick ner 24 kg, blev smal som fan men jag hade fortfarande lite på bröst kvar men jag tror jag tänkte så bara för jag varit van att ha "tuttar" och alla sa att min kropp va för smal men jag tyckte ändå jag va fet om bröstet.. Aja, sen med tiden nu från att jag gick ner dom här 24 kg så har jag gått upp igen, och jag kollade mig i spegeln när jag va i Thailand och då hade jag jävligt fin kropp enligt mig själv, jag va helt jävla nöjd med kroppen!

Sen när jag kom hem till Sverige så började jag lägga på mig som fan, så sen efter ett tag så såg jag i spegeln att jag börjat få fett på sidorna av bröstet som gjorde att de såg bredare ut :O + att jag har typ hängigt skin från när jag gick ner..

http://img840.imageshack.us/i/dsc02913r.jpg/
http://img831.imageshack.us/i/dsc02914a.jpg/

2 bilder på hur det ser ut nu..

någon som vet nåt jag kan göra? TACK! hade bra!
Citera
2010-08-17, 20:56
Medlem
Är det inte uppenbart att du ska gå ner i vikt först och främst? Sen skulle jag säga biffa till dig lite också. Nu är det visserligen inte helt enkelt, men ät bra och träna så är du där på nolltid. Finns ju liksom inga genvägar. Kanske träna bröstmuskler lite extra, vad vet jag...
Citera
2010-08-17, 20:57
Medlem
CBSativas avatar
Gå ned till den formen du hade i Thailand och försök hålla dig kvar där. Räkna kalorier så du inte går upp.
Citera
2010-08-17, 21:01
Medlem
thongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vejmar
Är det inte uppenbart att du ska gå ner i vikt först och främst? Sen skulle jag säga biffa till dig lite också. Nu är det visserligen inte helt enkelt, men ät bra och träna så är du där på nolltid. Finns ju liksom inga genvägar. Kanske träna bröstmuskler lite extra, vad vet jag...

Haha jo det är de, men det känns nu som att jag alltid säger till mig själv att sluta käka onyttigt men ändå är jag där några dagar efter och äter bajssaker! Fattar inte, de va ju så lätt för några årsen att gå ner och skippa allt dåligt som man proppar i sig!
Citera
2010-08-17, 21:02
Medlem
thongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBSativa
Gå ned till den formen du hade i Thailand och försök hålla dig kvar där. Räkna kalorier så du inte går upp.

Ska försöka om jag kan! Har typ glömt hur jag gjorde men det jag gjorde va de bästa jag gjort i hela mitt liv om jag ska va ärlig.. Haha, hoppas de funkar igen!
Citera
2010-08-17, 21:03
Medlem
BengtZzs avatar
Du har gynekomasti, vill du att det skall bli riktigt bra så måste du operera bort dina bröst, eftersom du har utvecklat kvinnlig bröstvävnad i dina bröst på grund av övervikt i fettmassa.

Övervikt i fettmassa bidrar till ett lägre förhållande av androgener delat på östrogener, vilket gör att du kan utveckla kvinnliga egenskaper, så som bröstvävnad. Dvs du har för lite testosteron jämfört med östrogen.

Det är väldigt vanligt att män får det i ungdomen och beror mycket på genetiken samt ens fettmängd. Att du var fet i tonåren har potentiellt gjort det värre än det hade kunnat vara.

Jag har själv gynekomasti och haft så länge jag kan minnas sedan jag började få en självuppfattning om min kropp jämfört med andras i typ 12 års ålder, din är värre än min dock. När man fryser eller ryser så ser brösten mycket bättre ut än när man vaknar på morgonen exempelvis, så är det för kvinnor också.

I vilket fall så är det att gå ned i vikt du behöver, men det kommer aldrig bli helt bra, du måste först gå ned i vikt och sedan köpa en operation, kostar typ 25000kr, men beror mycket på vad exakt läkaren kommer göra så priset varierar. Det är bäst om du deffar ner dig så lågt som möjligt först innan du genomgår operationen.

Lycka till!

Mvh
Citera
2010-08-17, 21:11
Medlem
thongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Du har gynekomasti, vill du att det skall bli riktigt bra så måste du operera bort dina bröst, eftersom du har utvecklat kvinnlig bröstvävnad i dina bröst på grund av övervikt i fettmassa.

Övervikt i fettmassa bidrar till ett lägre förhållande av androgener delat på östrogener, vilket gör att du kan utveckla kvinnliga egenskaper, så som bröstvävnad. Dvs du har för lite testosteron jämfört med östrogen.

Det är väldigt vanligt att män får det i ungdomen och beror mycket på genetiken samt ens fettmängd. Att du var fet i tonåren har potentiellt gjort det värre än det hade kunnat vara.

Jag har själv gynekomasti och haft så länge jag kan minnas sedan jag började få en självuppfattning om min kropp jämfört med andras i typ 12 års ålder, din är värre än min dock. När man fryser eller ryser så ser brösten mycket bättre ut än när man vaknar på morgonen exempelvis, så är det för kvinnor också.

I vilket fall så är det att gå ned i vikt du behöver, men det kommer aldrig bli helt bra, du måste först gå ned i vikt och sedan köpa en operation, kostar typ 25000kr, men beror mycket på vad exakt läkaren kommer göra så priset varierar. Det är bäst om du deffar ner dig så lågt som möjligt först innan du genomgår operationen.

Lycka till!

Mvh

FAAAAAN!!! ( börjar fan nästa böla alltså jag har fan inga pengar, inte ens ett jobb. Och en operation kan väl vara farlig?

Alltså min farsa och jag har exakt likadan byggnad i kropp, och när han gick ner och bantade så fick han sjukt bra bröstmuskler alltså dom såg ut som riktiga bröstmuskler utan nån jävla fettvävnad.. Alltså jag får ju problem av det här, för till exempel.. Vilken brud vill ha en kille med boobies i sängen liksom? Pinsamt som fan, och på sommaren när man går i T-shirt :S badar och sånt.. Detta är ju fan hemskt..
Citera
2010-08-17, 21:16
Medlem
CBSativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thong
FAAAAAN!!! ( börjar fan nästa böla alltså jag har fan inga pengar, inte ens ett jobb. Och en operation kan väl vara farlig?

Alltså min farsa och jag har exakt likadan byggnad i kropp, och när han gick ner och bantade så fick han sjukt bra bröstmuskler alltså dom såg ut som riktiga bröstmuskler utan nån jävla fettvävnad.. Alltså jag får ju problem av det här, för till exempel.. Vilken brud vill ha en kille med boobies i sängen liksom? Pinsamt som fan, och på sommaren när man går i T-shirt :S badar och sånt.. Detta är ju fan hemskt..

För vissa blir gyno bättre när de går ned i vikt, för vissa blir det knappt skillnad. Du tyckte ju att du såg bra ut i Thailand så det finns ingen anledning att gråta, läs på det lilla som behövs om näringslära och gå ned i vikt och se om du är nöjd när du har blivit smal. Är du inte det så får du väl skrapa ihop pengar till operation. Operationen är inte farlig (misstänker jag) men från vad jag har hört så kan gynon komma tillbaka även efter.
Citera
2010-08-17, 21:16
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Samma för mig (jag bölade inte alltså haha), men du dör inte. Du har levt med det nu såpass länge och du klarar dig lite till. Menar inte att skratta åt dig men det kanske kommer som en överraskning för dig men det kommer gå över, förändrar ju ingenting egentligen.

Nej det är inte farligt, väldigt riskfritt eftersom det endast är en subkutan(underhuds) operation, man går alltså inte in i kroppen så att säga.

Citat:
Ja det är pinsamt, speciellt med tjejer. Men när man badar så blir ju ofta brösten lite styvare så det hjälper. Deffa är det bästa du kan göra så du blir smalare det hjälper men kommer aldrig bli riktigt bra.

När du skaffat dig ett jobb och deffat så är ju problemet i princip löst. Jag pluggar så kommer inte ha ett jobb på de närmsta 3.5 åren. Livet är långt och du är ung (antar jag, vet inte hur gammal du är) och du har hela livet på dig att vara snygg senn.

Mvh
Citera
2010-08-17, 21:28
Medlem
men fan du har ju fjortistuttar, männska!
det är inte "brösten" i sig som jag pratar om, utan dina bröstvårtor och vårtgårdar!
nåja... alla kan ju inte har likadant

Men jag måste säga att jag ALDRIG sett en kille vara utrustad med klassiska fjortis-tissar.
Hade det varit jag så hade jag opererat dem, helt klart..

Skriver ej detta för att vara elak på något vis
Senast redigerad av flashbacknicke 2010-08-17 kl. 21:31.
Citera
2010-08-17, 21:28
Medlem
thongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Samma för mig (jag bölade inte alltså haha), men du dör inte. Du har levt med det nu såpass länge och du klarar dig lite till. Menar inte att skratta åt dig men det kanske kommer som en överraskning för dig men det kommer gå över, förändrar ju ingenting egentligen.

Nej det är inte farligt, väldigt riskfritt eftersom det endast är en subkutan(underhuds) operation, man går alltså inte in i kroppen så att säga.

Ja det är pinsamt, speciellt med tjejer. Men när man badar så blir ju ofta brösten lite styvare så det hjälper. Deffa är det bästa du kan göra så du blir smalare det hjälper men kommer aldrig bli riktigt bra.

När du skaffat dig ett jobb och deffat så är ju problemet i princip löst. Jag pluggar så kommer inte ha ett jobb på de närmsta 3.5 åren. Livet är långt och du är ung (antar jag, vet inte hur gammal du är) och du har hela livet på dig att vara snygg senn.

Mvh

Vilken härlig människa du är! Blir riktigt glad av de du skriver, jag är 19 om en månad och har precis fått ett jobb Så nu ska jag börja råträna hela vintern tills nästa sommar.

JAg har en kompis som va lika fet som mig, nu har han skitstora bröst men dom är fasta liksom, så han gick utan tröja på en fest så kom det en tjej fram och sa "haha du har små tuttar" haha den situationen vill man inte komma i alltså.. Jag har också vart med om något sånt.

Men alltså, när jag badade i år så va de ingen som liksom tyckte att jag såg onormal ut.. Så de va ju skönt.. Jag vet iallafall att jag kan göra det lite bättre genom att träna bort sidofettet på brösten, men vet inte hur jag ska träna bort de på sidan, för de försvann automatiskt när jag gick ner.

En fråga till dig då, har du legat med en brud som har påpekat dig någon gång? Eller alltså jag vet att du inte har lika mycket som mig, men ändå? ..
Citera
2010-08-17, 21:30
Medlem
thongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacknicke
men fan du har ju fjortistuttar, männska!
det är inte "brösten" i sig som jag pratar om, utan dina bröstvårtor och vårtgårdar!
nåja... alla kan ju inte har likadant

Hmm okej, bröstvårtorna skiter jag la i, dom får se ut hur fan dom vill.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in