Du har gynekomasti, vill du att det skall bli riktigt bra så måste du operera bort dina bröst, eftersom du har utvecklat kvinnlig bröstvävnad i dina bröst på grund av övervikt i fettmassa.
Övervikt i fettmassa bidrar till ett lägre förhållande av androgener delat på östrogener, vilket gör att du kan utveckla kvinnliga egenskaper, så som bröstvävnad. Dvs du har för lite testosteron jämfört med östrogen.
Det är väldigt vanligt att män får det i ungdomen och beror mycket på genetiken samt ens fettmängd. Att du var fet i tonåren har potentiellt gjort det värre än det hade kunnat vara.
Jag har själv gynekomasti och haft så länge jag kan minnas sedan jag började få en självuppfattning om min kropp jämfört med andras i typ 12 års ålder, din är värre än min dock. När man fryser eller ryser så ser brösten mycket bättre ut än när man vaknar på morgonen exempelvis, så är det för kvinnor också.
I vilket fall så är det att gå ned i vikt du behöver, men det kommer aldrig bli helt bra, du måste först gå ned i vikt och sedan köpa en operation, kostar typ 25000kr, men beror mycket på vad exakt läkaren kommer göra så priset varierar. Det är bäst om du deffar ner dig så lågt som möjligt först innan du genomgår operationen.
Lycka till!
Mvh