2010-08-17, 18:42
Medlem
HerrVits avatar
Operativsystem (2000, Xp, Vista, Win7): WinXP
Service Pack: SP3
Antivirus: AVG
Brandvägg: ZoneAlarm
Märkesdator eller självbyggd: Självbyggd
Program som du har problem med, ange version: Spotify, iTunes, YouTube (firefox)
Problembeskrivning: Närhelst jag spelar upp audio har min dator börjar krångla. Ljudet skorrar ibland (oberoende högtalare) och tempot höjs och sänks lite som det själv vill. Datorn har överlag blivit extremt långsam av någon anledning, vilket jag gissar är orsaken till audioproblemen?
Felmeddelande: ---
Försökt hittills: Hade nyligen lite problem med att få windows att starta, men körde en reperation och fungerar nu utan problem. Frigjort HDD-utrymme, 25% ledigt på windows-disken.
Citera
2010-08-17, 18:55
Medlem
iKakas avatar
Ljudkort som börjat muppa?
Citera
2010-08-17, 18:58
Medlem
HerrVits avatar
Hur testar jag så att det är ljudkortet och inte det faktum att datorn har börjat gå extremt långsamt? (Med FF, MSN, uTorrent igång ligger cpu på ~80-100%).
Citera
2010-08-17, 19:04
Medlem
iKakas avatar
Nu är jag inte superhaj på datorer, men jag vill minnas att jag läst att ljudkort slits och blir sämre, så det var den spontana tanken som dök upp i huvudet.

Virus? är väl den klassiska frågan :P
Citera
2010-08-17, 19:06
Medlem
HerrVits avatar
Så ljudkort är en förbrukningsvara? Heh, det visste jag inte. Trodde dom var hållbara grejer faktiskt. Fan om man ska behöva köpa nytt sånt igen, var ju bara två år sedan sist.

Har kollat efter virus med avg och f-secure, helt rent förutom några tracking cookies.
Citera
2010-08-17, 19:08
Medlem
iKakas avatar
Ja, som sagt vet jag inte det där om ljudkorten, men det är vad jag hört.
Själv har jag haft samma ljudkort länge (integrerat i moderkorten tror jag) och det funkar fint fortfarande.

Måste ju finnas någon här som har lite mer/bättre hum om ditt problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in