2010-08-17, 18:13
Medlem
SMBHs avatar
Alliansen är ju så himla stolta över att dom är överrens med sin politik och vill förmedla till folket att om dom minsann blir valda så blir det reformer. Då till motsats av de rödgröna som vågar visa att dom har meningsskiljaktigheter i blocket.

En röst på fp, c, kd är en röst på m. Men om du röstar på v eller mp, så känns det iaf som att du markerar med din röst. Har jag fel?
Citera
2010-08-17, 18:14
Medlem
Blackeneds avatar
japp, du har fel.
Citera
2010-08-17, 18:15
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackened
japp, du har fel.

Grym argumentation.
Citera
2010-08-17, 18:21
Medlem
GanjaFarfars avatar
Jo men mycket riktigt så är det så som du säger, och huvudsaken med politik enligt mig är ju att man ska kunna hitta något som passar en själv. Så att om kd's politik är den man vill ha ska man kunna rösta på kd även om man tycker M's politik är riktig piss, men så ser det ju tyvärr inte ut i dagens samhälle.

Sen att nästan alla partierna har gått ut med rent rasistiska utlåtanden gör inte mitt förtroende till riksdagspartierna större direkt.
Citera
2010-08-17, 18:27
Medlem
Ode-Ns avatar
Fast är man en allians så måste man ju vara överens med varandra. Att dom är överens, innebär väl inte nödvändigtvis att dom tycker exakt likadant. Det betyder bara att dom vet hur dom ska komma överens med varandra för att alla ska få som dom vill (även om jag antar att dom får kompromissa lite här och där?)

De rödgröna däremot borde ju således vara ganska ostabilt att lägga sin röst på, eftersom dom inte gör annat än att säga emot varandra?
Hur ska dom komma fram till nått vettigt, när ingen är villig att kompromissa, eller över huvudtaget gör nått för den andra, som dom ändå ska vara i ett så kallat "samarbete" med?
Citera
2010-08-17, 18:32
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Fast är man en allians så måste man ju vara överens med varandra. Att dom är överens, innebär väl inte nödvändigtvis att dom tycker exakt likadant. Det betyder bara att dom vet hur dom ska komma överens med varandra för att alla ska få som dom vill (även om jag antar att dom får kompromissa lite här och där?)

De rödgröna däremot borde ju således vara ganska ostabilt att lägga sin röst på, eftersom dom inte gör annat än att säga emot varandra?
Hur ska dom komma fram till nått vettigt, när ingen är villig att kompromissa, eller över huvudtaget gör nått för den andra, som dom ändå ska vara i ett så kallat "samarbete" med?

Visst det finns ett problem om partierna inte kan kompromissa men det gör dom ju uppenbarligen, annars skulle dom väl inte sammarbeta? Jag tror att alliansen förstorar upp det hela när dom hela tiden säjer "Vi är överrens, ni är det inte, hur ska det då bli förändring?".

Jag tycker att det är viktigt att jag kan profilera min röst och om jag (t.ex) rösta på Ohly så vet jag att han kommer respektera min röst, tycka vad man vill om hans politik, men integritet har han iaf. Kollar man på Björklund, Maud och Hägglund så känns dom som "followers" i en rätt enkel bemärkelse.
Citera
2010-08-17, 18:35
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Visst det finns ett problem om partierna inte kan kompromissa men det gör dom ju uppenbarligen, annars skulle dom väl inte sammarbeta? Jag tror att alliansen förstorar upp det hela när dom hela tiden säjer "Vi är överrens, ni är det inte, hur ska det då bli förändring?".

Jag tycker att det är viktigt att jag kan profilera min röst och om jag (t.ex) rösta på Ohly så vet jag att han kommer respektera min röst, tycka vad man vill om hans politik, men integritet har han iaf. Kollar man på Björklund, Maud och Hägglund så känns dom som "followers" i en rätt enkel bemärkelse.
Varför ska man ingå ett samarbete med varandra, om man ändå tänker samarbeta då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in