Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Jag tycker det är lite charmigt när välklädda söta medelklassflickor skriker med i "staten och kapitalet"..
Själv är jag ganska en värdekonservativ borgarbracka med kristna grundvärderingar och har svårt för folkpartiet då de är aningen för mycket vänster..
"Förr i tiden" avnjöt jag gärna några väl valda punklåtar och slölyssnade på såväl Yellow Biafra som Einstürzende Neubaten, vilka knappast kan placeras på musikkartans högerkant.
Så... Jag har väl inga problem med att kategoriseparera.. Eller vad man skall säga..
Jag tycker som du, att det är ganska kul när människor som uppenbarligen inte har något gemensamt med texten fylleskrålar med i arga attacker mot vad det än må vara. Det stör mig inte nämnvärt vilka åsikter ett band har, är det bar så kan jag lyssna på det. Jag skulle däremot aldrig få för mig att köpa en skiva som inbringade pengar till t ex en nazistisk organisation.
Besserwissern i mig vill dock påpeka att det ska vara Jello Biafra, inte Yellow.
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Farian
Kommunistrock är alltid usel. Punkt.
Den åsikten har du redan framfört i nästan alla dina inlägg. Det skulle vara betydligt mer givande om du kunde berätta vad du tycker om nazirock, country med förgreningar i KKK eller vilken annan musik som helst med politiska värderingar som går stick i täv med dina egna.