Satte på tvn och ser reprisen på SVT Sommarkväll och håller på att sätta frukosten i halsen när dom helt öppet pratar om förtrycket med slöjan. Då har dom av någon anledning bjudit in en muslimsk 6 barns mamma och ensamstående och varför man INTE ska bära slöja
CA 23 min in börjar man debattera om att inte bära slöja!
http://svtplay.se/t/112116/sommarkvall_med_anne_lundberg
Ca 28 min in tar man upp, hon gifte sig med en muslismk man, skilde sig och kastade slöjan
Ett par korta citat
- Hon fick problem, kom inte överens
- Åkte på semester förra till Turkiet, måste ha speciella kläder att bada som kvinna
- Hon har haft slöja i väskan för att fuska hela månaden hon varit på semester
Tyvärr bröt hon så kraftigt så jag hörde inte riktigt
Men när man hör dessa historier, hur kan någon då försvara slöjan? Hur kan SVT försvara slöjan med halal-tv för att sedan bjuda in en sån här muslimsk kvinna?
Undrar hur många som såg detta direkt ser slöjan som förtryck, men när man pratar om SD och slöjan, då är SD rasister? Eller är emot förbud mot burkan som är ett ännu vidrigare tvångsplagg?
Hennes berättelser om semestern i Turkiet bevisar ju att det är tvång!
Det som man debatterar om slöjan har man aldrig i svensk tv tagit upp tidigare. Det den muslimska kvinnan säger är ju vad många av oss som kritiserar den säger men då blir vi stämplade som islamofober!
Hur tänker man här om man anser att ja slöjan är kvinnoförtryck enligt detta program, men burkan och slöjförbud är det inte!?
CA 23 min in börjar man debattera om att inte bära slöja!
http://svtplay.se/t/112116/sommarkvall_med_anne_lundberg
Ca 28 min in tar man upp, hon gifte sig med en muslismk man, skilde sig och kastade slöjan
Ett par korta citat
- Hon fick problem, kom inte överens
- Åkte på semester förra till Turkiet, måste ha speciella kläder att bada som kvinna
- Hon har haft slöja i väskan för att fuska hela månaden hon varit på semester
Tyvärr bröt hon så kraftigt så jag hörde inte riktigt
Men när man hör dessa historier, hur kan någon då försvara slöjan? Hur kan SVT försvara slöjan med halal-tv för att sedan bjuda in en sån här muslimsk kvinna?
Undrar hur många som såg detta direkt ser slöjan som förtryck, men när man pratar om SD och slöjan, då är SD rasister? Eller är emot förbud mot burkan som är ett ännu vidrigare tvångsplagg?
Hennes berättelser om semestern i Turkiet bevisar ju att det är tvång!
Det som man debatterar om slöjan har man aldrig i svensk tv tagit upp tidigare. Det den muslimska kvinnan säger är ju vad många av oss som kritiserar den säger men då blir vi stämplade som islamofober!
Hur tänker man här om man anser att ja slöjan är kvinnoförtryck enligt detta program, men burkan och slöjförbud är det inte!?