Citat:
Ursprungligen postat av
Deccibelo
1. Helvete.. jag VISSTE att voxra hade något med den saken att göra. När du rökt cigg efter cigg i olika situationer, och mår illa och ogillar smaken..HELA TIDEN. Inte konstigt att man slutar. Nu.. trodde ju jag att det var tack vare mig.. och min fantastiskt starka förmåga att avsäga mig beroende. LOL.
Så FUCK YOU assholes som bevisar motsatsen, =P
Ps. Jag sa faktiskt redan till mamma efter en månad att ciggen smakade dåligt och att det måste bero på voxra. Står ju inte på bipacksedeln dock. Fint att ha rätt dock. Ds.
2. Tack snälla.. jag dricker alkohol på voxra. Dock reagerar jag olika om jag sitter hemma och dricker för något mycket i sällskap, eller om jag är ute och dricker för mycket i sällskap.
Det lär ju bero på att jag känner mig "trygg" hemma eller? Rent mentalt menar jag.
Men samtidigt. Jag har haft två totala psykoser/blackouts när jag varit ute (vi pratar två gånger under ett halvår). Och de gick båda åt helvete. Jag drack väl lite för mycket, troligen. Men innan voxra så har jag aldrig blivit såhär. Jag kunde ena gången efteråt minnas att jag verkligen sprang för livet, jag var livrädd, och känslan var livrädd. Jag minns känslan och hur jag snubblar och hellre rispar sönder naglar i marken innan jag "räddas" av polisen.
För jag minns att jag var livrädd, inte för polis men.. något annat. (Psykos, ni fattar).
Anyhow. Bra att andra upplevt samma sak. Då är det inte fel på hjärnan min.
Ja, du har helt rätt. Voxra blockerar nikotinreceptorer i hjärnan, vilket hämmar dess påverkan på belöningssystemet. Detta är dock individuellt, men i regel så får man ingen effekt (läs: kick) av att röka på Voxra. Hjärnan hos en person som röker har kopplat intaget av bland annat nikotin till att generera en mindre kick via belöningssystemet. När detta inte längre uppstår så kommer man uppfatta rökningen som rent av äcklig, vilket man såklart gjorde också innan man blev beroende.
Alkohol ihop med Voxra är okej, om man inte dricker mycket. Att kombinera alkohol ihop med Voxra kan göra en aggressiv då signalering av noradrenalin samt adrenalin ökar, man kan även bli mer lättpåverkad. Voxra hämmer återupptaget av dopamin, men ganska milt. Därför tror jag inte att just detta är något som främjar en psykos i samband med alkohol. Jag tror det rör sig om blockeringen av nikotinreceptorer (påverkar nikotinerga systemet och funktion av acetylkolin) ihop med alkohol. Så helt klart ska man se upp med att kombinera Voxra med större mängd alkohol. Hur stor mängd? Helt individuellt, man får testa sig fram.