Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-Ben
Vad menar du med det? Blev du tagen med droger på dig?
Om förundersökningen läggs ner kommer inte åklagaren väcka åtal i brist på bevis..
Kan PM om en bra advokat, om du bor i Sthlm.. Men det kan vara svårt att veta vilken advokat som passar en.
Ja, när jag blev gripen hade jag droger på mig. 20 lappar lsd, 5 ecstacytabletter med MDMA, några gram tjack och en 5a (6 gram) hasch.
Jag skulle tro att innehavet skulle bli till ett åtal av normalgraden med tanke på lsd'en och e'na och att jag kan vänta mig ett kortare fängelsestraff som kan villkoras eller avtjänas med fotboja. Jag har aldrig deklarerat någon nämnvärd inkomst och jag är ostraffad här.
Men, jag tycker brevet är konstigt formulerat..borde jag inte informeras om att misstanke kvarstår men att det numera gäller brott av normalgraden, istället för att förundersökningen läggs ned?
Eller kan det vara så att de inte var nöjda med vad de fann på min dator, telefon osv och vill invagga mig i falsk säkerhet för att kunna samla ihop bättre information?
De har endast förhört mig en gång, innan häktesförhandlingarna. Å andra sidan så har jag träffat på förundersökningsledaren ett antal gånger av en "slump"..en till två gånger i veckan har han kommit gående på just den tid och plats där jag stämt möte med någon och så har vi bytt några artighetsfraser.
Jag begärde att få ut några filer från min dator på en CD-skiva, vilket gick väldigt snabbt - då ville samme polis komma hem till mig och lämna CD'en..det ville inte jag, så jag stämde möte med honom på en allmän plats med massor av turister. Vi växlade några meningslösa ord om platsens historia och sen gick han därifrån.
Jag må vara onödigt paranoid men är det inte lite märkligt beteende från en polis i hög befattning? Vore det inte normalt att jag fick hämta ut skivan själv?