2010-08-16, 14:03
Medlem
Tänkte börja springa/jogga idag nu. Regelbundet. Och då undrar jag på vilket sätt bränner jag mest fett på? Att vara ute och jogga i 20-30 min i helt okej tempo? Eller att köra intervaller? Springa 50 meter, jogga tillbaka, maxa igen. Göra det fem gånger är ett set och jag kör fem set. Vad säger ni?

Jag har redan skaffat mig information om kost och så, så jag behöver inte tips och råd om det. Bara kring den frågan jag ställde behöver jag hjälp
Citera
2010-08-16, 14:06
Medlem
BoomChickaWahWahs avatar
Vet faktiskt inte, men ett annat tips på bra fettförbränning är ju en rask promenad på morgonen innan frukosten. Har t.o.m för mig att detta ska vara det bästa fettförbränningsalternativet (pfft.. långt ord).
Citera
2010-08-16, 14:09
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoomChickaWahWah
Vet faktiskt inte, men ett annat tips på bra fettförbränning är ju en rask promenad på morgonen innan frukosten. Har t.o.m för mig att detta ska vara det bästa fettförbränningsalternativet (pfft.. långt ord).

De stämmer.
Citera
2010-08-16, 14:12
Medlem
Powerwalk före frukost
Citera
2010-08-16, 14:15
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
De stämmer.
Citat:
Ursprungligen postat av JediOfTheSea
Powerwalk före frukost

Att ni orkar...

Inga form av träning, oavsett intensitet, ökar fettförbränningen. http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2201159&postcount=74. Vill du gå ner i vikt är det ett kaloriunderskott som behövs.
Citera
2010-08-16, 14:16
Medlem
Tänk på att din ämnesomsättning ökar mer om du styrketränar gentemot konditionsträning. Men som svar på topic så är fettförbränningszonen mellan 60-70% av din maxpuls enligt manualen till min pulsklocka.
Citera
2010-08-16, 14:21
Medlem
Dreass avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
De stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av JediOfTheSea
Powerwalk före frukost
Ovanstående tre ska vara tysta och sluta sprida myter!

Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Att ni orkar...

Inga form av träning, oavsett intensitet, ökar fettförbränningen. http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2201159&postcount=74. Vill du gå ner i vikt är det ett kaloriunderskott som behövs.
Ja fast nej. Man har inte kollat på morgonpromenader och dess effekt på fettbalansen över en period.
Citera
2010-08-16, 14:25
Medlem
Lågintensiv träning är att rekommendera. Intervaller är dock väldigt tidseffektiv.
Dock bör du även se över kost en aning. Om du inte har det så bör man även ha ett hum om vad man stoppar i sig.
Citera
2010-08-16, 14:40
Medlem
Jag har kunskap om hur jag ska göra med kosten. Men som sagt, jag vill gå ner i vikt. Tappa magen. Jag har fixat kosten, men vilken typ av träning föredrar ni av dom två ovanstående?

Vilken är bäst? Att gå ut och powerwalka känns ju sådär faktiskt
Citera
2010-08-16, 14:42
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Jag har kunskap om hur jag ska göra med kosten. Men som sagt, jag vill gå ner i vikt. Tappa magen. Jag har fixat kosten, men vilken typ av träning föredrar ni av dom två ovanstående?

Vilken är bäst? Att gå ut och powerwalka känns ju sådär faktiskt
Nej det har du inte för då hade du inte skapat denna tråden.
Citera
2010-08-16, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Nej det har du inte för då hade du inte skapat denna tråden.

Jo, eftersom jag inte frågar något om kosten. Jag vet hur jag ska sköta kosten, men vill veta hur jag ska göra med träningen. Problem att läsa?
Citera
2010-08-16, 15:45
Medlem
Genomför du intervaller på det sätt som de är tänkt att göras så måste du vila mycket. Du kan eventuellt köra 3-4 pass per vecka, korta men intensiva pass. Tränar du låg/medelintensivt kan du köra längre och fler pass per vecka, då får du väl själv räkna ut vilket som passar bäst. När jag körde uthållighetsblock gällande cyklingen så kunde jag träna 20h/vecka men när det blev dags för intervaller så sjönk träningsmängden rejält pga ökad intensitet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in