2010-08-16, 10:43
Medlem
Deviance88s avatar
Hejsan,

Jag har ett problem med datorn hemma, frsker snacka i Ventrilo men den knner inte igen inspelningsenheten, nr jag kollar p inspelningsenheter s r alla inaktiva ( anvnder Windows 7 ).

Moderkort : MSI GF615M-P33 , har testat med drivrutinerna dr och med drivrutinerna som jag fick med p skivan.

Hittar ingenstans under uninstall programs var drivrutinerna finns, vill inte ta bort de manuellt heller, knns som att det kan bli mer fel ( s att uppspelningen slutar fungera eller liknande ).

Detta hnde efter att jag terstllde till en systemterstllningspunkt ( efter installering utav Direct X ).

Har inte felmeddelandet frn Ventrilo i huvudet, men kan ordna s fort jag kommer hem frn jobbet en print screen om det hjlper, men var ngot i stil med "no outbound selected".

Ngon som kan veta hur jag ska lsa detta?

MVH
Citera
2010-08-16, 12:31
Medlem
Andreasvbs avatar
Hgerklicka p ljudikonen vid klockan och vlj "Recording devices".
Se till s ngon r Ready, annars hgerklickar du och vljer Enable.

Sedan ska du kunna vlja i Ventrilo.
Citera
2010-08-16, 12:50
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Hgerklicka p ljudikonen vid klockan och vlj "Recording devices".
Se till s ngon r Ready, annars hgerklickar du och vljer Enable.

Sedan ska du kunna vlja i Ventrilo.

Har frskt med det, finns inget att vlja bland "Recording Devices" eller jo det finns en men den gr inte att vlja enable p.

Som sagt har ven frskt uppdatera drivrutiner, men hittar inte var jag kan ta bort de befintliga, finns det kanske ngot vettigt (icke spam) program som r bra fr avinstallation?
Citera
2010-08-16, 12:56
Medlem
Andreasvbs avatar
Ja, http://www.guru3d.com/category/driversweeper/
Citera
2010-08-16, 12:58
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Ja, http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

Ska testa det nr jag kommer hem, terkommer om det fortfarande r problem, vill helst inte formatera.
Citera
2010-08-17, 09:55
Medlem
Deviance88s avatar
Problemet lste sig genom att jag krde en "clean" p ljuddrivrutiner i driversweeper , sedan kom allt igng, frga mig inte hur.

Men trden kan lsas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in