2004-05-20, 14:15
Citat:
Jag har en del sajter men ingen med ett forum. Och jag har inte tid att driva forum. Det verkar ju vara en dygnet-runt-syssla. Mitt resonemang är helt hypotetiskt.
Ursprungligen postat av ahlman
Det finns en risk att ett forum blir ganska enkelriktat om alla är myndiga. I vissa ämnen kan det ju vara kul att höra en åsikt från en person som är under 18 också, eftersom det skapar fler sätt att se på saker och ting.
Därför är väl inte just en åldersgräns det bästa, utan en mogenhets/kunskapsgräns? Om du skriver ett Z istället för ett S två gånger, är du borta helt enkelt.
Enligt mig skulle det vara underbart... Har du ingen hemsida, Bleep?
Därför är väl inte just en åldersgräns det bästa, utan en mogenhets/kunskapsgräns? Om du skriver ett Z istället för ett S två gånger, är du borta helt enkelt.
Enligt mig skulle det vara underbart... Har du ingen hemsida, Bleep?
Hela startinlägget var en smula olyckligt formulerat. Andemeningen bakom det är att 'om jag hade ett forum' så skulle jag styra det tuffare. Åsiktsfrihet skulle givetvis vara legio, dock under förutsättning att medlemmen begriper skillnaden mellan ett debattforum och en sandlåda.
En tråd jag läste igår började med följande inlägg:
Tjenare
jo jag> skulle vilja spänna på nån brud! hur/var/när skulle detta kunna hända?
Inget snack om saken. Banning. Och motivationen skulle vara enkel: Det här är mitt forum och över detta bestämmer jag; på samma sätt som jag avgör vem jag släpper in i mitt hem, på samma sätt avgörs vem som är välkommen här. Personen som skrev ovanstående är en pueril tönt och skall alltså bemötas som sådan. Som man ropar i skogen får man svar.
Btw Ahlman, du har rätt i att det där med 18 år var fel. Det skulle snarare handla om en bedömning av personens mognad, oavsett faktisk ålder. Det finns en lirare här på FB, vars nick jag just nu inte minns, som har nämnt att han går i åttonde klass. Han skriver dock ofta betydligt mer begåvade inlägg än många av de äldre. Say no more...