Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-05-18, 05:25
Medlem
Bleeps avatar
... skulle följande gälla:

- Minimiålder 18 år, som skulle bedömas på samma sätt som lagen bedömer barnporr: Om någon gör ett omoget intryck... hejdå.
- Ingen spam/försäljning. Konsekvens: banning.
- Upprepade personangrepp: banning.
- Länkar till barnporr: omedelbar ip-banning. No mercy.
- Och sist men inte minst: Inga brott mot lagar typ PUL, HMF. Man vill ju inte se sitt forum stängt.
Citera
2004-05-18, 05:26
Medlem
Carcasss avatar
Jaha? Starta ett forum då...
Citera
2004-05-18, 07:01
Medlem
TicTacs avatar
Men... är det inte de regler som gäller här... (bortsett från 18- års gränsen)

Det är sällan jag önskar livet ur en tråd men den här förjänar att låsas.
Citera
2004-05-18, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
... skulle följande gälla:

- Minimiålder 18 år, som skulle bedömas på samma sätt som lagen bedömer barnporr: Om någon gör ett omoget intryck... hejdå.
Och hur ska du kontrollera detta? Det är ju inte direkt så att folk under 18 alltid beter sig på ett omoget sätt, och att personer över 18 alltid beter sig väldigt moget?
Ska man vara tvungen att knappa in personnummer för att få regga sig? Och hur ska du veta att man inte skriver ett falskt personnummer?
Citera
2004-05-18, 09:54
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrot
Och hur ska du kontrollera detta? Det är ju inte direkt så att folk under 18 alltid beter sig på ett omoget sätt, och att personer över 18 alltid beter sig väldigt moget?
Ska man vara tvungen att knappa in personnummer för att få regga sig? Och hur ska du veta att man inte skriver ett falskt personnummer?

Man skall bifoga en inscannad kopia på sitt leg naturligtvis
Citera
2004-05-18, 16:06
Medlem
hagge3s avatar
Vettiga regler faktiskt!

Men bör det inte tilläggas att barnporr och sådant även polisanmäls?
Citera
2004-05-18, 20:14
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrot
Jag formulerade mig som bekant såhär:

Det handlar inte om att kontrollera, det handlar alltså om att bedöma. Och jag bedömer din läsförståelse som totalt undermålig.
Citera
2004-05-19, 16:53
Medlem
XSSs avatar
Intressanta regler, och inte helt omöjliga att genomföra heller, det är definitivt större chans att en person under 18 skriver inlägg såhär:

"JaG ViLl VeTa huRr JaEg AeGorXz HoTmEjL Å hUr MaNn kAn HaX0rZa vIa MsN å SkOlaAnZ näTw0Rk?!"

Puh, det där var jobbigt att skriva....

Än en person över 18.
Citera
2004-05-19, 23:26
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XSS

"JaG ViLl VeTa huRr JaEg AeGorXz HoTmEjL Å hUr MaNn kAn HaX0rZa vIa MsN å SkOlaAnZ näTw0Rk?!"

Puh, det där var jobbigt att skriva....

http://www.angelfire.com/indie/lunarizer/

hÄr haR Du etT brA hjälpmEdel.. typ (Ja ja ba vet atT Den e gamMAl MEn alla kanzke iNte har typ zEtt den?) *skrattar*

Citera
2004-05-19, 23:34
Medlem
Ralfons avatar
Det är faktiskt lite störande med 18-års regler i vissa samanhang. Till exempel att ha en sådan åldersgräns vad gäller ett forum. Eftersom den ändå är omöjlig att kontrollera i praktiken kan man lika gärna banta ner regeln till att "omoget" (per Bleeps definition, hur den nu lyder...) beivras med bannlysning/varning.

Det är inte bara de under 18 som skulle förlora på en sådan regel om den hade kunnat existera och efterföljas.
Citera
2004-05-20, 00:09
Medlem
Namblas avatar
va fan atT fOLk ba ojkAj!
*tråd låzt* *ler*
Citera
2004-05-20, 09:50
Medlem
ahlmans avatar
Det finns en risk att ett forum blir ganska enkelriktat om alla är myndiga. I vissa ämnen kan det ju vara kul att höra en åsikt från en person som är under 18 också, eftersom det skapar fler sätt att se på saker och ting.

Därför är väl inte just en åldersgräns det bästa, utan en mogenhets/kunskapsgräns? Om du skriver ett Z istället för ett S två gånger, är du borta helt enkelt.

Enligt mig skulle det vara underbart... Har du ingen hemsida, Bleep?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in