2002-10-01, 03:01
äldre konto (old)
Ej medlem
Von Bing:

Allvarligt talat gott folk, vi kan ju inte diskutera serier utan att framhålla Fritz the Cat och Robert Crumb! 8) Pirinen förtjänar också ett hedersomnämnande, medan den som på allvar tycker att Hälge är en stimulerande serie kanske borde byta till Min Häst-forumet.
Citera
2002-10-01, 18:50
Medlem
Klaus Meines avatar
hehe ja hälge är inte direkt stimulerande att läsa...
Men ja Tintin, Asterix, Lucky Luke, Gaston, Spirou osv osv
Är härliga serier! Glömde ju dem första gången...även Ernie är ju guld, Bizarro tycker jag om också...ja det finns en del...
Citera
2002-10-01, 20:40
Medlem
lätt

Pyton rockade fett, med serier som Benny klimp och Örj-Björn o Jörn, jag tror även att Pondus har sina rötter i pyton, dock inte säker.
Citera
2002-10-01, 21:04
äldre konto (old)
Ej medlem
japp

För att skriva lite om minnen, så hände en rolig grej när jag var liten, 9-10 år. Jag köpte tidningen Pyton, och det var en hel del sjuk humor med mycket nakenhet som jag fastnade för. Morsan hade tråkigt nån dag och läste den. Efteråt sa hon till mig: jaha, det här är ju barnens egen lilla porrtidning.
Bäst i Pyton var Fantis och de tre humortjejerna på sista sidan (de var ju fan snygga). 8)
Citera
2002-10-03, 03:45
Medlem
Vet inte ens om SM finns kvar, men Steve Roper och Mike Nomad är helt ok. lika med Garth också. Och inte att förglömma, Judge Dred är genial. Battler Britton i Pilot var också välgjord
Citera
2002-10-09, 15:59
äldre konto (old)
Ej medlem
Urusei Yatsura :twisted:
Citera
2002-10-10, 15:39
Bannlyst
Uti vår Hage är fenomenal. Träffsäker och väl förankrad i den svenska ha-ha-ha-lika-gott-åt-dig-folksjälen. Heja Krister Petersson.

Pondus tecknas ju av Alf Woxnerud (signaturen WOX) och han tillhör ju de där Don Martin-inspirerade tecknarna som huserade i Pyton. Han har även gjort Historiska Historier (Fantomen) samt serien om de hopväxta tvillingarna Ted-Birger i Pyton.

// Roger P.
Citera
2002-10-22, 22:19
Medlem
Serietidningar...

Men hallå!
Fantomen rockar röven ur det mesta, sen kommer Kalle Anka och 91:an!
Citera
2002-10-23, 01:14
äldre konto (old)
Ej medlem
Fantomen är ju lite ojämn, men det har funnits en del favorit avsnitt...
Läser man Kalle Anka, så är Carl Barks versioner överlägsnast.
Visst 91an är god o rolig, men allra bäst..????
Citera
2002-10-29, 14:41
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hon
Hälge är den absoluta favoriten, han är störtskön.

Pippi

här har vi en till spammer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I och för sig rätt söt tjej om det e hon som e på avartaren.
Citera
2002-10-29, 16:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexualitydrog
Läser man Kalle Anka, så är Carl Barks versioner överlägsnast.
Visst 91an är god o rolig, men allra bäst..????

Jag tycker don rosas stripar är jävligt sjysta, annorlunda tecknat och rolig humor som man får leta efter i själva bilden. När man läser serier så fokuserar man bara på huvudpersonerna, men på don rosa så finns det så mycket detaljer som man måste helt enkelt leta efter. Nog för att hans story är rätt sjuka oxå.......
Citera
2002-10-30, 00:55
äldre konto (old)
Ej medlem
Ngn mer som gillar de gamla seriealbumen man hade när man var liten..? Clifton, Johan & Pellevin, Blueberry, Spirou och andra som inte var serier.. För att inte glömma Asterix & Lucky Luke etC.. :roll:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in