Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Som rubriken lyder: hur får ni realister som brinner för integrationsfrågor, muslimer att känna sig välkomna i kalla Sverige?
Ifall de är strikt praktiserare av islam och förväntar sig att hela omvärlden skall anpassa sig till deras "speciella behov", så är de inte välkomna och skall heller inte känna sig som så.
Citat:
En förutsättning för att olika folkgrupper ska integrera sig i det svenska samhället är givetvis att infödingarna välkomnar de nyinflyttade. När någon inte känner sig välkommen i Sverige så kommer vederbörande på ett eller annat sätt, medvetet att sabotera den svenska idyllen. Detta leder tyvärr till en ond spiral, där allt fler muslimer känner sig ovälkomna och tvingas ta till våld för att visa sitt missnöje inför de folkvalda, som tog in dem i detta avlånga land (rekommenderad läsning: situationen i Frankrike).
Om man, som skyddssökande främling, infinner sig i ett land som befolkas av människor med en annan syn på religion, etik, moral etc, så skall man ge fan i att "sabotera den svenska idyllen". Man skall ödmjukt anpassa sig och hålla en låg profil. Ingen tvingar några muhammedaner att ta till våld här. Ingen tvingade dem för övrigt att inställa sig vid gränsen och be om asyl. De som tar till våld och sabotage som någon sorts missnöjesyttring är inte välkomna här och skall heller inte känna sig som sådana. De skall snarare skyndsamt och smärtfritt förpassas ut ur Riket. Om inte detta sker frivilligt, så skall de helt sonika kastas ut med röven före!
Citat:
På senare tid har man som muslim tagit del av en allt hätskare anti-islamisk retorik även i Sverige - både från politiska partier, komiker och kvasi-konstnärer, men tyvärr också från vanliga svenska medborgare. Detta menar jag, skadar integrationen och det blir inte bättre av att det nu finns allt fler muslimer i Sverige. Mig veterligen ligger antalet muslimer på cirka 300 000 i Sverige, och ökar alltjämt.
300 000 gapiga och krävande muhammedaner är alldeles för mycket! Skrämmande siffror! Dags att gallra i rabatten och repatriera de krävande, gnälliga, kostsamma om våldsamma. Bort!
Citat:
En muslim hade känt sig mer välkommen ifall ni:
(I) Hälsar på er nye muslimske granne - gör detta på ett muslimskt vis. Hälsa på mannen i familjen, ifall du är kvinna får du givetvis hälsa på kvinnorna också. Se upp med handskakningar - det är inte alla muslimer som accepterar ett så framfusigt förfarande.
Här hälsar vi genom att ta i hand. Både när det gäller män och kvinnor. Klarar man inte av detta, så har man heller inga förutsättningar att klara av att leva i Sverige, och man bör därför överväga att flytta härifrån till ett område där man praktiserar den för muhammedanen acceptabla formen av artighet och umgänge. Finns ingen anledning att vi skall ändra på ett sätt att hälsa som vi använt i tusentals år. Här är Sverige. I Sverige bor det svenskar (och en del annat). Här gäller VÅRA regler. Vill man inte acceptera detta, så skall man heller inte känna sig välkommen att stanna kvar. Bort!
Citat:
(II) Minska på alkoholkonsumtionen under ramadan-firandet. Det kan kännas provokativt om du berusad går upp i trappuppgången och stöter på din muslimske granne, under fastemånaden. Alla vet ju hur svenskar är i berusat tillstånd. Undvik!
Om min muhammedanske granne (Gud förbjude att jag får en sådan!) stör sig på om jag uppträder berusad (vilket sker otroligt sällan) så är det HAN som har problem -Inte jag! Jag tänker inte ta hänsyn till någon muhammedansk festlighet på ett sätt som inskränker min frihet att inom lagens råmärken uppträda hur fan jag vill. Vi befinner oss i Sverige. Ramadan firas inte av svenskar (undantaget fettsuggor som konverterat för att få kuk) och därmed tas heller ingen hänsyn till att muhammedanen är trött, irriterad eller sur för att hans religion förbjuder honom att äta och dricka under dygnets aktiva timmar, medans kvällen och nätterna ägnas åt ett sanslöst frosseri. Blir muhammedanen störd över att se fulla svenskar -eller för den delen, ätande svenskar- i en sådan utsträckning att han finner detta provocerande, så har han inte här att göra. Res hem!
Citat:
Tjejerna ska naturligtvis undvika att gå i kort-kort under ramadan, vilket egentligen inte borde vara ett större problem då det trots allt går 12 månader på ett år. En månads avhållsamhet är ingenting i dessa sammanhang - det är ju ändå för integrationens skull.
Här klär sig kvinnor hur fan de vill! Vi behöver lyckligtvis inte svepa in våra fruntimmer så de ser ut som biodlare och det är så vi vill ha det! Om muhammedanen blir så sexuellt frustrerad av att se lite naken hud, så är det HAN som har problem att förstå sin plats i det omgivande samhället. Förutsättningarna att klara av att leva och bo här är så dåliga att han bör överväga att omgruppera till ett lämpligare ställe någonstans i Mellanöstern eller den Arabiska Halvön. Bort!
Citat:
(III) Lär er några arabiska, kurdiska eller turkiska fraser som ni kan imponera er granne med. Då visar ni nämligen intresse för hans kultur, och genast känner man sig lite mer välkommen i Sverige, som muslim. Läs gärna om din grannes hemlands historia och imponera gärna med kuriosakunskaper, nästa gång ni pratas vid.
Jag kan tänka mig att lära mig följande användbara fraser:
Halt!
Släpp kvinnan!
Släpp vapnet!
Stå stilla, annars öppnar jag eld!
Lägg ifrån dig stenen!
Visa händerna!
Lägg ifrån dig stöldgodset!
Avbryt!
Vänligen respektera att jag stod före dig i kön!
Du får vänta på din tur!
Jag har ringt polisen, de är på väg!
Du är gripen/omhändertagen! Stanna kvar!
Kan Jok3r vänligen bistå med översättning?
Citat:
(IV) Ifall det saknas halal-produkter i din lokala ICA-butik - informera personal om detta omgående. Det är viktigt för muslimer att även vår matkultur tas till vara av stora affärskedjor. Stödköp gärna halal-produkter, för att visa att du bryr dig om att de är tillgängliga för troende muslimer. Detta förfarande har jag faktiskt redan noterat hos vissa äldre(svenska) pensionärer: de köper gärna halal-märkt pålägg. Bjud gärna din muslimske granne på en fin middag - självklart ska allt vara halal. Visa att du bryr dig!
Aldrig i helvete att jag skulle medverka till detta för djuren plågsamma sätt att slaktas på under vidskepliga former! Kommer inte att hända! Vidare: Här i Sverige äter vi kött från
grisen och har gjort så sedan stenåldern. Grisen var/är så viktig att den ingick i den nordiska mytologin under förkristen tid. Grisen är oerhört viktig inom det svenska köket och i den svenska matkulturen. Även grisens blod används alltjämt. Finns ingen anledning till varför detta skall ändras på. Om muhammedanen har problem med detta, så finns det ett bra sätt att bota det på: Åk härifrån!
Citat:
(V) Sympatifasta; ta del av lite ny svensk kultur under månaden ramadan. Du får tillfälle att lära dig något nytt om din hybridiserade svenska kultur samtidigt som grannen blir glad. En win-win-situation med andra ord.
Fasta är helt okej. Jag fastar gärna, men så fan heller att det kan kallas att fasta, när man sitter och köttar in sötsaker i aphuvudet nattetid så att man nästan spricker! Jag tror att Muhammed menade något vettigt med uppmaningen att fasta, men naturligtvis tolkade den listige araben det som fan läser Bibeln: Det som inte är uttryckligen förbjudet, är tillåtet. Muhammed hade förmodligen smällt av en säkring om han sett muhammedanernas "fasta". Fuskare!
Citat:
(VI) Ifall du nu inte har en muslimsk granne - hitta någon annan muslim! Använd nätet, kontaktannonser och möten ute i verkligheten, för att ta kontakt med svenskar av en annan tro.
Yadayadayada...
Citat:
Listan kan självklart fyllas på i all oändlighet. Det jag dock vill veta är: hur får du muslimer att känna sig välkomna i Sverige? Har du ytterligare tips på hur man kan göra det? Vad kan man göra på politisk nivå?
Om muhammedanen vill känna sig välkommen i Sverige, så bör han vara lite mer som de lyckade exemplen av sekulariserade muslimerna från exempelvis Balkan eller Iran. Sköta sig, arbeta, göra rätt för sig och följa svensk lag utan att klaga och gnälla. Sedär: Ett recept på lyckad integration!