• 1
  • 2
2010-08-16, 10:38
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thehomo123
http://bit.ly/2AYOt

Klicka inte!
Citera
2010-08-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ei96byod
Nej, Parallels r inte gratis. Inte Fusion heller.

Det finns en gratisvariant som heter "VirtualBox" frn Oracle (f.d. SUN), som fungerar alldeles utmrkt. Den skulle jag rekommendera.

Tnk dock p att du i alla dessa program mste installera en licens av Windows fr att kunna kra programmen.

Med Winebottler (som ngon nmner hr ovanfr) emulerar du endast internet explorer (utan windows).

Jag kr Winebottler fr internet explorer 6 och 7. IE 8 verkar dock inte fungera i winebottler nnu, s drfr kr jag VirtualBox.
Virtualbox har inte "Unity" som gr att fnstrerna flyter ihop med OS X och om du redan har installerat i Bootcamp var det ett helvete att verfra den partitionen till virtualbox, desto simplare med vmware.
Citera
2010-08-16, 17:56
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar
Virtualbox har inte "Unity" som gr att fnstrerna flyter ihop med OS X och om du redan har installerat i Bootcamp var det ett helvete att verfra den partitionen till virtualbox, desto simplare med vmware.

Jo, den har en liknande funktion faktiskt. Inte alls lika mycket "lullull" visserligen, men det fungerar bra.

Det r dock sant att det inte gr att ha kombinerat bootcamp och virtualisering i Virtual box. Det r ren virtualisering som gller dr. Ren installation i VirtualBox frn grunden allts.

Frdelen r dock att det r gratis, och faktiskt ganska rappt.
Citera
2010-08-16, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ei96byod
Jo, den har en liknande funktion faktiskt. Inte alls lika mycket "lullull" visserligen, men det fungerar bra.

Det r dock sant att det inte gr att ha kombinerat bootcamp och virtualisering i Virtual box. Det r ren virtualisering som gller dr. Ren installation i VirtualBox frn grunden allts.

Frdelen r dock att det r gratis, och faktiskt ganska rappt.

Ja, senast jag provade virtualbox fanns inte "unity" men det har jag redan blivit upplxad om p irc :P

Allt r gratis fr mig
Citera
2010-08-16, 19:26
Medlem
Draedons avatar
Jag kr parallels och det fungerar kanon. Har behov av IE i jobbet lite d och d eftersom den version av episerver cms enbart fungerar i IE..... I parallels krs IE som vilket mac-program som helst, det flyter ihop riktigt bra. Om n lite segt p en MBP 13", men helt ok.

Ska dock ta och kolla upp winebottler d jag enbart har behov av IE.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in