2010-08-15, 11:16
Medlem
Hej

Jag har skulder hos kronofogden och dom kör utmätning.

Jag är så jävla förbannad på dom.

Jag har 8 olika inkassobolag vilket gör att jag inte kan betala mina skulder när jag får ut ca 10k istället så har det gått till kronofogden som tar så får behålla 8500kr.

Dom har tagit otroligt mycket redan.
Problemet är att dom betalar mesta pengar till dom högsta skulderna och minst till dom minsta.

Tycker det är helt sjukt varför inte ta dom minsta först så man blir av med dom snabbare och sen kan kunna göra en avb men dom stora.

Har betalat många skulder redan när jag inte hade löne utmätning och man kunde ta bort räntan hos inkasso bolagen medans man betalar men på kronofogden finns den kvar med andra ord jag betalar hela tiden ränta.......................

Jag är ledsen arg och besviken kommer aldrig bli betalnings fri.
En dum sak för 10 år sen som har förstört mitt liv.

Det enda jag vill är att göra rätt för mig.
Citera
2010-08-15, 11:30
Medlem
mythpimps avatar
Vet hur det är..... finns ett forum som hjälpt mig mycket ang skuldsättning.

www.fattiga-riddare.se ( Till Mod: Ingen reklam för annat "forum" med brett innehåll, utan dom är inriktade på skulder, inkasso, kronofogden )
Citera
2010-08-15, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mythpimp
Vet hur det är..... finns ett forum som hjälpt mig mycket ang skuldsättning.

www.fattiga-riddare.se ( Till Mod: Ingen reklam för annat "forum" med brett innehåll, utan dom är inriktade på skulder, inkasso, kronofogden )

Tack så hemskt mycket men jag förstår inte riktigt vad dom kan hjälpa till med.
Står typ ingen info alls och jag kan hitta nånstans där man kan bli medlem.

Jag har en plan med mina skulder men jag måste bli av med utmätningen under minst ett halvår.

Ska ta och byta jobb så kan jag slippa dom under en kort period under tiden betala av så mycket som möjlighet.

Lägga upp en avb med alla är omöjlighet tyvärr annars hade jag gärna gjort det.
Citera
2010-08-15, 12:38
Medlem
mythpimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalvationArmy
Tack så hemskt mycket men jag förstår inte riktigt vad dom kan hjälpa till med.
Står typ ingen info alls och jag kan hitta nånstans där man kan bli medlem.

Jag har en plan med mina skulder men jag måste bli av med utmätningen under minst ett halvår.

Ska ta och byta jobb så kan jag slippa dom under en kort period under tiden betala av så mycket som möjlighet.

Lägga upp en avb med alla är omöjlighet tyvärr annars hade jag gärna gjort det.

Bya jobb funkar... kan ta ett tag innan dom "hittar" dig. Så på det sättet får du lite andrum.
( Testa denna länken då : http://www.fattiga-riddare.se/forum/ )
Citera
2010-08-15, 12:48
Bannlyst
Citat:

skulle du kunna avslöja vad det handlar om?
Citera
2010-08-15, 13:25
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Hej

Jag har 8 olika inkassobolag vilket gör att jag inte kan betala mina skulder när jag får ut ca 10k istället så har det gått till kronofogden som tar så får behålla 8500kr.

Problemet är att dom betalar mesta pengar till dom högsta skulderna och minst till dom minsta.

Tycker det är helt sjukt varför inte ta dom minsta först så man blir av med dom snabbare och sen kan kunna göra en avb men dom stora.

Det är reglerat i lag att löneutmätningen ska fördelas proportionerligt om det inte finns prioriterade skulder. Antar att lagstiftarens tanke är att det är rättvist att en större fordringsägare ska få en större del av löneutmätningen än en mindre.
Citera
2010-08-15, 14:57
Medlem
Lommis avatar
Är det högre ränta på de mindre eller varför gör det någon skillnad vilka som det betalas på?
Citera
2010-08-15, 15:05
Medlem
grovsmides avatar
Du spelar dom i händerna när du betalar, gå ner i tid på jobbet och jobba bara för 8500:- och få ett förhandlingsläge?
Citera
2010-08-15, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d.bergkamp
skulle du kunna avslöja vad det handlar om?

Det handlar om först att jag litar på fel person som svek mig.
Sen mitt eget fel för att jag för deprimerad.
Skitskulder egentligen.
Citera
2010-08-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grovsmide
Du spelar dom i händerna när du betalar, gå ner i tid på jobbet och jobba bara för 8500:- och få ett förhandlingsläge?

Har tänkt samma tanke då deras system inte gör någon nytta.
Men jag ska sluta jobbet då chefen lurat mig på min lön bland annat.

Förhoppningsviss får jag ett nytt jobb nu som jag hoppas jag får.
ska lägga vart enda krona jag får på mina skulder.
Hoppas jag kan förhandla ner skulderna till endast kapital skulden om det är möjliget om jag betalar direkt alla dom små skulderna.
Dom som jag absolut inte kan betala ska jag komma överrens med en avb.

Med det är förutsatt att inte kronofogden hitta mig för snabbt och att jag kan komma överens med inkasso bolagen.
Citera
2010-08-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Det är reglerat i lag att löneutmätningen ska fördelas proportionerligt om det inte finns prioriterade skulder. Antar att lagstiftarens tanke är att det är rättvist att en större fordringsägare ska få en större del av löneutmätningen än en mindre.

De skulder som är prioriterade är i allmänhet (Big surprise )skatteskulder och övriga skulder till staten.

Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Är det högre ränta på de mindre eller varför gör det någon skillnad vilka som det betalas på?

Får se om TS svarar, men det brukar oftast vara så. Ju mindre lån desto högre ränta normalt sett.
Senast redigerad av BallaRune 2010-08-15 kl. 16:48.
Citera
2010-08-15, 16:55
Medlem
Citat:
Hej

Har betalat många skulder redan när jag inte hade löne utmätning och man kunde ta bort räntan hos inkasso bolagen medans man betalar men på kronofogden finns den kvar med andra ord jag betalar hela tiden ränta.......................

Jag är ledsen arg och besviken kommer aldrig bli betalnings fri.

Har du 8500kr i skulder och får ut 10.000kr i lön så låt dom dra av dina skulder så är du fri om några månader Om du bara har 8500kr i skulder blir det inte mycket ränta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in