2011-02-06, 04:32
Medlem
Rans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sbgm
Runt 2000-talet kom en leksak där man hade en bana med olika radiostyrda gröna grävskopor, som skulle skyffla runt bollar... vad hette denna leksak?
Rokenbok
Citera
2011-02-06, 11:40
Medlem
Lacquer-heads avatar
Eld! Enda sen lågstadiet (no pun intended) har luntning och smällare varit det absolut roligaste att leka med. Elda och spränga saker tröttnade man aldrig på
Citera
2011-02-08, 09:07
Medlem
imnotlikethems avatar
Inget snack om saken att lego är den bästa materiella leksaken någonsin. Blir tårögd när jag tänker på hur många timmar man suttit och letat efter den där sista biten, förgäves. Det är väl även bra på det sättet att man upptäcker sin kreativa sida när man leker med det. Inga begränsningar, och så funkar det perfekt i grupp.
Citera
2011-02-13, 15:24
Medlem
KPisce89s avatar
Gah måste hitta en leksak!

Tjenare.

Har på det senaste fått ett ryck på en gammal leksak som var en av mina favoriter när jag var liten och
vill nu hitta bilder och annat på denna nostalgivaran.

Jag har en bild i huvet och ska försöka beskriva saken så bra jag kan och hoppas att någon kommer på vad det kan vara.

Det är en leksak för de något äldre skulle jag tro 10+ säkerligen.
Det föreställer en insekt av något slag. Säkert utomjordisk som man placerar på ett slags operationsbord och man kan sedan skära upp dess mage med en kniv av plast (även fall snittet redan var gjort i förväg) för att få ut några mindre insekter som ligger i slime. Kom även ihåg att man med hjälp av operationsbordet ska kunna hålla upp magen med två ''armar'' på var sin sida av bordet.
Det fanns olika modeller av insekten och jag kommer ihåg att min var den svarta av dom. (vet dock inte vilka färger de andra var av).

Så någon som kommer ihåg vad dessa hette eller kanske till och med har bilder av dom?
Måste veta!!
Citera
2011-02-15, 22:29
Medlem
Den där leksaken har jag ju hemma. hade både den svarte och den gröne!
:P ska se ifall jag lyckas komma på vad den heter.
Citera
2011-02-17, 02:22
Medlem
NixxarNs avatar
Action leksaker från 90-talet. Värdera.

Har en drös med batman bilar,nått plan och ett flertal gubbar.
Flertalet av dessa är köpta under 90-talet i usa dock är inga i mint-condition med kartong,men allt är helt och komplett.

Har även ett tiotal Action Man figurer med massvis av vapen och fordon.
Kanske 7-8 stycken kompletta spiderman figurer med tillbehör
Hela biker-mice gänget med tillhörande motorcykel.

Har massvis med fler kända och lite dyrare action leksaker från 90-talet.
Dåvarande totalpris är säkert över tio tusen

Vill inte sälja dessa dock, utan snarare bara värdera om någon där ute kan ha ett hum om sånt här för jag har inte aning. Vore kul o veta om nån av leksakerna hade lite värde.

Bilder kan bifogas med länk.

Tack på förhand.
Citera
2011-02-17, 06:40
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixxarN
Action leksaker från 90-talet. Värdera..
Sammanfogade ämnen
/Mod
Citera
2011-02-23, 16:59
Medlem
BUMP

Ni kom inte fram till någon shysst hemsida alltså? jag vill gärna ha instruktionerna till min 3019 så att jag kan sälja vidare den :/
Citera
2011-04-19, 22:02
Medlem
Hej
Om man vill investera i dagens leksaker som ev kan bli värdefulla i framtiden. Vart köper man de med bäst kvalitet? Det jag menar är att om man går ner till den lokala leksaksaffären är det mest massproducerat Tawianesiskt skit.
T ex: Köper man fortfarande småbilar på Corgi Toys?
Sen skall det finnas 13 (tror jag) Star Wars figurer som skall vara en lite värdefullare serie. Vet någon vad den kallas?
Övriga actionfigurer, är det något speciellt märke som gäller?
Tacksam för svar.
Citera
2011-04-20, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Hej
Om man vill investera i dagens leksaker som ev kan bli värdefulla i framtiden. Vart köper man de med bäst kvalitet? Det jag menar är att om man går ner till den lokala leksaksaffären är det mest massproducerat Tawianesiskt skit.
T ex: Köper man fortfarande småbilar på Corgi Toys?
Sen skall det finnas 13 (tror jag) Star Wars figurer som skall vara en lite värdefullare serie. Vet någon vad den kallas?
Övriga actionfigurer, är det något speciellt märke som gäller?
Tacksam för svar.

Tydligen lever Corgi toys fortfarande och har en egen collectors club.

http://www.corgi.co.uk/

Dinky toys som nog var lite finare verkar dock ha gått i graven.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dinky_Toys

Det här är leksaker som redan nu har samlarvärde och får man tag i en gammal välvårdad bil så kan det vara värt att spara.

Det gäller för övrigt alla gamla leksaker som gärna ska vara lite av typen massproducerat skit som alla kastar bort för att dom inte är värda något. Följaktligen så kommer det om ett antal år knappt att finnas några kvar och då är dom värda en massa pengar för det finns alltid en samlarmarknad för nästan vad som helst..

Affektionsfaktorn får inte underskattas, samt att människan av någon underlig anledning fortfarande har ett medfött behov att "samla".

Det finns massor med "Collector-sidor" på nätet. Bara att kolla in..

.
Citera
2011-06-26, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Tydligen lever Corgi toys fortfarande och har en egen collectors club.

http://www.corgi.co.uk/

Dinky toys som nog var lite finare verkar dock ha gått i graven.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dinky_Toys

Det här är leksaker som redan nu har samlarvärde och får man tag i en gammal välvårdad bil så kan det vara värt att spara.

Det gäller för övrigt alla gamla leksaker som gärna ska vara lite av typen massproducerat skit som alla kastar bort för att dom inte är värda något. Följaktligen så kommer det om ett antal år knappt att finnas några kvar och då är dom värda en massa pengar för det finns alltid en samlarmarknad för nästan vad som helst..

Affektionsfaktorn får inte underskattas, samt att människan av någon underlig anledning fortfarande har ett medfött behov att "samla".

Det finns massor med "Collector-sidor" på nätet. Bara att kolla in..

.

Dinky Toys är inte utdött!

Editions Atlas nytillverkar officiella Dinky Toys modeller som man kan prenumerera på.
Har 4 stycken Dinky modeller från Edit. Atlas. Riktigt fina och gedigna!

Till överkomliga priser dessutom.

Första bilen får man för 39:- inkl frakt.
Andra bilen kostar 69:- + 29:- för frakten.
Och alla bilar efter det 169:- + 29:- i fraktkostnad.

Mer info finns här : http://www.editionsatlas.se/p/031545/DINKY-TOYS.html

Enligt mig så är dom utan tvekan värda pengarna! Vissa "äkta" Dinky Toys modeller kan kosta fantasibelopp, så om man är en stor Dinky entusiast så kan man ju offra 200 spänn varje månad på en ny och in Dinky modell istället för 500 spänn på en gammal och sliten.
Senast redigerad av sammlund 2011-06-26 kl. 01:41.
Citera
2011-06-26, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixxarN
Har en drös med batman bilar,nått plan och ett flertal gubbar.
Flertalet av dessa är köpta under 90-talet i usa dock är inga i mint-condition med kartong,men allt är helt och komplett.

Har även ett tiotal Action Man figurer med massvis av vapen och fordon.
Kanske 7-8 stycken kompletta spiderman figurer med tillbehör
Hela biker-mice gänget med tillhörande motorcykel.

Har massvis med fler kända och lite dyrare action leksaker från 90-talet.
Dåvarande totalpris är säkert över tio tusen

Vill inte sälja dessa dock, utan snarare bara värdera om någon där ute kan ha ett hum om sånt här för jag har inte aning. Vore kul o veta om nån av leksakerna hade lite värde.

Bilder kan bifogas med länk.

Tack på förhand.

Just Actionman verkar vara ett stort samlarområde då det bara tog tre sekunder att googla fram en hemsida med ett stort forum. Där kan du nog få bättre svar.

Actionmangrejorna var ju rätt dyra och verkar ha funnits ända sedan 60-talet så har du några äldre gubbar så är dom säkert värda en slant.

Spiderman och Batman har också liknande sidor. Det verkar som om det alltid finns någon som samlar på leksaker i all dess former.

http://www.actionmanhq.co.uk/frameset/frameset.html
http://www.actionmanhq.co.uk/forum/

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in