2011-02-06, 04:32
Medlem
Rans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sbgm
Runt 2000-talet kom en leksak dr man hade en bana med olika radiostyrda grna grvskopor, som skulle skyffla runt bollar... vad hette denna leksak?
Rokenbok
Citera
2011-02-06, 11:40
Medlem
Lacquer-heads avatar
Eld! Enda sen lgstadiet (no pun intended) har luntning och smllare varit det absolut roligaste att leka med. Elda och sprnga saker trttnade man aldrig p
Citera
2011-02-08, 09:07
Medlem
imnotlikethems avatar
Inget snack om saken att lego r den bsta materiella leksaken ngonsin. Blir trgd nr jag tnker p hur mnga timmar man suttit och letat efter den dr sista biten, frgves. Det r vl ven bra p det sttet att man upptcker sin kreativa sida nr man leker med det. Inga begrnsningar, och s funkar det perfekt i grupp.
Citera
2011-02-13, 15:24
Medlem
KPisce89s avatar
Gah mste hitta en leksak!

Tjenare.

Har p det senaste ftt ett ryck p en gammal leksak som var en av mina favoriter nr jag var liten och
vill nu hitta bilder och annat p denna nostalgivaran.

Jag har en bild i huvet och ska frska beskriva saken s bra jag kan och hoppas att ngon kommer p vad det kan vara.

Det r en leksak fr de ngot ldre skulle jag tro 10+ skerligen.
Det frestller en insekt av ngot slag. Skert utomjordisk som man placerar p ett slags operationsbord och man kan sedan skra upp dess mage med en kniv av plast (ven fall snittet redan var gjort i frvg) fr att f ut ngra mindre insekter som ligger i slime. Kom ven ihg att man med hjlp av operationsbordet ska kunna hlla upp magen med tv ''armar'' p var sin sida av bordet.
Det fanns olika modeller av insekten och jag kommer ihg att min var den svarta av dom. (vet dock inte vilka frger de andra var av).

S ngon som kommer ihg vad dessa hette eller kanske till och med har bilder av dom?
Mste veta!!
Citera
2011-02-15, 22:29
Medlem
Den dr leksaken har jag ju hemma. hade bde den svarte och den grne!
:P ska se ifall jag lyckas komma p vad den heter.
Citera
2011-02-17, 02:22
Medlem
NixxarNs avatar
Action leksaker frn 90-talet. Vrdera.

Har en drs med batman bilar,ntt plan och ett flertal gubbar.
Flertalet av dessa r kpta under 90-talet i usa dock r inga i mint-condition med kartong,men allt r helt och komplett.

Har ven ett tiotal Action Man figurer med massvis av vapen och fordon.
Kanske 7-8 stycken kompletta spiderman figurer med tillbehr
Hela biker-mice gnget med tillhrande motorcykel.

Har massvis med fler knda och lite dyrare action leksaker frn 90-talet.
Dvarande totalpris r skert ver tio tusen

Vill inte slja dessa dock, utan snarare bara vrdera om ngon dr ute kan ha ett hum om snt hr fr jag har inte aning. Vore kul o veta om nn av leksakerna hade lite vrde.

Bilder kan bifogas med lnk.

Tack p frhand.
Citera
2011-02-17, 06:40
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixxarN
Action leksaker frn 90-talet. Vrdera..
Sammanfogade mnen
/Mod
Citera
2011-02-23, 16:59
Medlem
BUMP

Ni kom inte fram till ngon shysst hemsida allts? jag vill grna ha instruktionerna till min 3019 s att jag kan slja vidare den :/
Citera
2011-04-19, 22:02
Medlem
Hej
Om man vill investera i dagens leksaker som ev kan bli vrdefulla i framtiden. Vart kper man de med bst kvalitet? Det jag menar r att om man gr ner till den lokala leksaksaffren r det mest massproducerat Tawianesiskt skit.
T ex: Kper man fortfarande smbilar p Corgi Toys?
Sen skall det finnas 13 (tror jag) Star Wars figurer som skall vara en lite vrdefullare serie. Vet ngon vad den kallas?
vriga actionfigurer, r det ngot speciellt mrke som gller?
Tacksam fr svar.
Citera
2011-04-20, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Hej
Om man vill investera i dagens leksaker som ev kan bli vrdefulla i framtiden. Vart kper man de med bst kvalitet? Det jag menar r att om man gr ner till den lokala leksaksaffren r det mest massproducerat Tawianesiskt skit.
T ex: Kper man fortfarande smbilar p Corgi Toys?
Sen skall det finnas 13 (tror jag) Star Wars figurer som skall vara en lite vrdefullare serie. Vet ngon vad den kallas?
vriga actionfigurer, r det ngot speciellt mrke som gller?
Tacksam fr svar.

Tydligen lever Corgi toys fortfarande och har en egen collectors club.

http://www.corgi.co.uk/

Dinky toys som nog var lite finare verkar dock ha gtt i graven.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dinky_Toys

Det hr r leksaker som redan nu har samlarvrde och fr man tag i en gammal vlvrdad bil s kan det vara vrt att spara.

Det gller fr vrigt alla gamla leksaker som grna ska vara lite av typen massproducerat skit som alla kastar bort fr att dom inte r vrda ngot. Fljaktligen s kommer det om ett antal r knappt att finnas ngra kvar och d r dom vrda en massa pengar fr det finns alltid en samlarmarknad fr nstan vad som helst..

Affektionsfaktorn fr inte underskattas, samt att mnniskan av ngon underlig anledning fortfarande har ett medftt behov att "samla".

Det finns massor med "Collector-sidor" p ntet. Bara att kolla in..

.
Citera
2011-06-26, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Tydligen lever Corgi toys fortfarande och har en egen collectors club.

http://www.corgi.co.uk/

Dinky toys som nog var lite finare verkar dock ha gtt i graven.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dinky_Toys

Det hr r leksaker som redan nu har samlarvrde och fr man tag i en gammal vlvrdad bil s kan det vara vrt att spara.

Det gller fr vrigt alla gamla leksaker som grna ska vara lite av typen massproducerat skit som alla kastar bort fr att dom inte r vrda ngot. Fljaktligen s kommer det om ett antal r knappt att finnas ngra kvar och d r dom vrda en massa pengar fr det finns alltid en samlarmarknad fr nstan vad som helst..

Affektionsfaktorn fr inte underskattas, samt att mnniskan av ngon underlig anledning fortfarande har ett medftt behov att "samla".

Det finns massor med "Collector-sidor" p ntet. Bara att kolla in..

.

Dinky Toys r inte utdtt!

Editions Atlas nytillverkar officiella Dinky Toys modeller som man kan prenumerera p.
Har 4 stycken Dinky modeller frn Edit. Atlas. Riktigt fina och gedigna!

Till verkomliga priser dessutom.

Frsta bilen fr man fr 39:- inkl frakt.
Andra bilen kostar 69:- + 29:- fr frakten.
Och alla bilar efter det 169:- + 29:- i fraktkostnad.

Mer info finns hr : http://www.editionsatlas.se/p/031545/DINKY-TOYS.html

Enligt mig s r dom utan tvekan vrda pengarna! Vissa "kta" Dinky Toys modeller kan kosta fantasibelopp, s om man r en stor Dinky entusiast s kan man ju offra 200 spnn varje mnad p en ny och in Dinky modell istllet fr 500 spnn p en gammal och sliten.
Senast redigerad av sammlund 2011-06-26 kl. 01:41.
Citera
2011-06-26, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixxarN
Har en drs med batman bilar,ntt plan och ett flertal gubbar.
Flertalet av dessa r kpta under 90-talet i usa dock r inga i mint-condition med kartong,men allt r helt och komplett.

Har ven ett tiotal Action Man figurer med massvis av vapen och fordon.
Kanske 7-8 stycken kompletta spiderman figurer med tillbehr
Hela biker-mice gnget med tillhrande motorcykel.

Har massvis med fler knda och lite dyrare action leksaker frn 90-talet.
Dvarande totalpris r skert ver tio tusen

Vill inte slja dessa dock, utan snarare bara vrdera om ngon dr ute kan ha ett hum om snt hr fr jag har inte aning. Vore kul o veta om nn av leksakerna hade lite vrde.

Bilder kan bifogas med lnk.

Tack p frhand.

Just Actionman verkar vara ett stort samlaromrde d det bara tog tre sekunder att googla fram en hemsida med ett stort forum. Dr kan du nog f bttre svar.

Actionmangrejorna var ju rtt dyra och verkar ha funnits nda sedan 60-talet s har du ngra ldre gubbar s r dom skert vrda en slant.

Spiderman och Batman har ocks liknande sidor. Det verkar som om det alltid finns ngon som samlar p leksaker i all dess former.

http://www.actionmanhq.co.uk/frameset/frameset.html
http://www.actionmanhq.co.uk/forum/

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in