2010-08-15, 04:51
Medlem
Har kollat lite och sett att många säger att fettet lagras istället för att försvinna, alltså att kroppen tar till nödläge och sparar det, är det en myt eller? Jag har sökt lite i forumet och sett att andra har frågat det, men inte fått några svar på det. Och en till fråga, om man svälter sig, hur mycket av musklerna försvinner då?
Citera
2010-08-15, 05:45
Bannlyst
Rammadan? Muskler och fett "äts upp"
Citera
2010-08-15, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akani
Har kollat lite och sett att många säger att fettet lagras istället för att försvinna, alltså att kroppen tar till nödläge och sparar det, är det en myt eller? Jag har sökt lite i forumet och sett att andra har frågat det, men inte fått några svar på det. Och en till fråga, om man svälter sig, hur mycket av musklerna försvinner då?

Nej, det sparas inte. Fett är inte en nödvändighet för kroppen. Svälter du dig totalt, eller pratar vi fortfarande om ett minimum av mat?
Citera
2010-08-15, 12:37
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Kendouy

Fett är definitivt en nödvändighet för kroppen!
Citera
2010-08-15, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Nej, det sparas inte. Fett är inte en nödvändighet för kroppen. Svälter du dig totalt, eller pratar vi fortfarande om ett minimum av mat?

Snackar om ett äpple per dag i en viss tid ungefär.
Citera
2010-08-15, 21:11
Medlem
MorningBreeze_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akani
Snackar om ett äpple per dag i en viss tid ungefär.
Varför?
Citera
2010-08-15, 21:47
Medlem
nevermindzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Kendouy

Fett är definitivt en nödvändighet för kroppen!

Jag tror att det var fettreserver som avsågs
Citera
2010-08-17, 02:35
Medlem
du kmr att försvinna, yes.

dom säger att det inte funkar att svälta sig, att man inte går ner, men det gör man. dock så är det verkligen inte bra är kroppen. rena plågan. kroppen kmr skrika efter fett/mat/whatever och du lär få bulimiattacker istället som leder till fetingångest.

dont.
Citera
2010-08-17, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyat
du kmr att försvinna, yes.

dom säger att det inte funkar att svälta sig, att man inte går ner, men det gör man. dock så är det verkligen inte bra är kroppen. rena plågan. kroppen kmr skrika efter fett/mat/whatever och du lär få bulimiattacker istället som leder till fetingångest.

dont.

bulimiattacker är heller inte den ända bieffekten. jag har hållt på med konstiga matvanor i flera år nu, kroppen blir fucked up. sätt dig inte i den situationen, inte värt det.
Citera
2010-08-17, 02:42
Medlem
Mandi74s avatar
Problem att behålla den mat du väl äter när du börja äta är oxå vanligt. Magen/tarmen är inte van vid mat så när de får mat så rinner den bara rakt igenom.

Dåligt blodvärde lär komma som ett brev på posten.

Skörbjugg, håravfall, dålighud mm mm mm.

Muskelsvaghet, matthet, orkeslöshet, extrem trötthet..

Och många många fler biverkningar kommer det att bli.
Citera
2010-08-24, 03:10
Medlem
crapfaces avatar
Jag har nästan svält mig själv, ätit två ägg till frukost, kyckling med keso/bulgur till lunch/middag och makrill till kvällen. Gick från 90 till 78kg på ett kort tag. Min undran är hur jag ska göra när ska börja äta "vanlig" mat igen? Kroppen är väl inställd på svält just nu och byter jag till vanlig mat (eller säg går och handlar en pizza) så lär väl kroppen spara så mycket som möjligt (dvs, man går upp jättefort igen)?

Hur ska man göra för att inte öka med en gång igen?
Citera
2010-08-24, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crapface
Jag har nästan svält mig själv, ätit två ägg till frukost, kyckling med keso/bulgur till lunch/middag och makrill till kvällen. Gick från 90 till 78kg på ett kort tag. Min undran är hur jag ska göra när ska börja äta "vanlig" mat igen? Kroppen är väl inställd på svält just nu och byter jag till vanlig mat (eller säg går och handlar en pizza) så lär väl kroppen spara så mycket som möjligt (dvs, man går upp jättefort igen)?

Hur ska man göra för att inte öka med en gång igen?

Du kommer inte gå upp fort igen, men du får tänka på att livet går fort. Dvs att ett år går fort och helt plötsligt är du där vid 90 igen om du äter som tidigare. Du får lägga om din kost. Läsa på om kalorier är väldigt bra. Då kan du räkna ut och se med egna ögon hur mycket du kan äta för att fortsätta ligga på 78kg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in