2010-08-15, 01:47
Medlem
En virtuell skålning utlovas till den som kan hjälpa mig...

Startfältet på min dator har blivit "låst". Alltså, datorn funkar som vanligt, men om jag minimerar ett fönster till startfältet så kan jag sen inte få upp den igen genom att klicka på fliken. Det blir bara det där ljudet ("dång", typ) och så händer inget. Jag kan inte nå program som finns i snabbstartsfältet, eller ställa in klockan. Ej heller få upp startmenyn.

Jag kan iofs göra alla dessa saker genom tangentfunktioner eller att gå via aktivitetshanteraren, men det tar längre tid och är irriterande som fan. Vad ska jag göra??? Är det någon inställning som har ändrats?
Citera
2010-08-15, 09:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Operativsystem?
Citera
2010-08-15, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Operativsystem?
Windows XP
Citera
2010-08-15, 21:23
Medlem
hasenfrasens avatar
Mest troligt ett virus. Vad säger Antimalware?
Citera
2010-08-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Mest troligt ett virus. Vad säger Antimalware?
Jag fixade det på egen hand Det var något krux med AVG, mitt antivirusprogram. Jag drog hem ett annat och bytte ut AVG, och nu funkar det igen.
Citera
2010-10-27, 20:26
Medlem
laziales avatar
Har fått samma jävla problem, har Windows Vista. Har avinstallerat anti-virusprogrammet men det funkar fortfarande inte. Fick problemet efter att jag installerat ett par uppdateringar och sedan startat om datorn..
Citera
2010-10-27, 20:49
Medlem
laziales avatar
Lokaliserade problemet och löste det. Finns tydligen en tråd om det specifika problemet..
https://www.flashback.org/t820284
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in