2010-08-15, 00:13
Medlem
Jo, Moderaterna har ju valt att profilera sig så. Det kan man kanske tycka vad man vill om men det finns ju inte en enda löntagare här i landet som förlorar på deras politik. Hur kan man då som vanlig svensson ens komma på idén att rösta tillbaka en vänsterkartell vars hela politik går ut på att ta pengar från dig som arbetar för att ge till någon som inte arbetar?

Kan vi inte enas om att det är en bra idé att man har det knapert om man inte arbetar? Är inte det rättvisa? Vänstermänniskor talar ofta om rättvisa i termer om att alla har det lika bra, men hur kan det vara rättvist att någon som inte gör något har det ungefär lika bra som någon som arbetar 40 timmar i veckan?

Vidare tycker jag att det är intressant när ni säger att Moderaterna inte alls är ett arbetarparti utan att de enbart är ute efter att lura folk. Kan ni inte se till fakta? De sänker skatten för vanligt folk så att det gör skillnad. Är inte det ett arbetarparti så säg.

Vänsterkartellen är idag enbart bra för folk som inte arbetar, således måste Moderaterna på definition vara det nya arbetarpartiet?
Citera
2010-08-15, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civilratt

Vänsterkartellen är idag enbart bra för folk som inte arbetar, således måste Moderaterna på definition vara det nya arbetarpartiet?

Applåder, Applåder och ytterligare Applåder

Jag benämnde Moderaterna för det RIKTIGA arbetarpartiet så tidigt som 1988 och det är ju kul att majoriteten av Svenskarna gör det idag. En tillnycktring kan man kalla det för!
Citera
2010-08-15, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Applåder, Applåder och ytterligare Applåder

Jag benämnde Moderaterna för det RIKTIGA arbetarpartiet så tidigt som 1988 och det är ju kul att majoriteten av Svenskarna gör det idag. En tillnycktring kan man kalla det för!
Nu var jag inte med 1988, men jag har iaf tänkt i dessa banor, att Moderaterna länge skulle ha varit det bästa alternativet ur ett bredare perspektiv. Aldrig har jag fått veta av äldre sossiga bekanta hur Moderaterna motionerade om att sno deras pengar.
Citera
2010-08-15, 00:23
Medlem
L.A.s avatar
Ja, Moderaterna är inte bara "Det nya arbetarpartiet" (slogan de körde 06) utan "Det enda arbetarpartiet" (årets slogan). Sossarna är snarare Socaldemokratiska Bidragspartiet.
Citera
2010-08-15, 00:31
Medlem
Intotherainbows avatar
De blir provocerade av att deras socialbidrag är hotat.
Citera
2010-08-15, 00:39
Medlem
Aebischers avatar
Lata
Citera
2010-08-15, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Civilratt
men hur kan det vara rättvist att någon som inte gör något har det ungefär lika bra som någon som arbetar 40 timmar i veckan?
Rättvist vete fan, men det finns ju många som söker jobb och inte hittar, de är alltså arbetslösa mot sin vilja och då måste de väl få det de behöver för att klara sig?

Som svar på varför vissa blir förbannade på att M kallar sig nya arbetarpartiet har mest att göra med att Sverige haft en lång tradition av klassröstande, där arbetarna alltid röstat på S eller V. Alltså mest äldre människor som lever kvar i det förflutna. Idag har ju alla partier grottat ihop sig i mittfältet.

Så vitt jag vet har det aldrig gjorts någon undersökning från SCB vilka partier de förvärvsarbetande i olika samhällsklasser röstar på, så egentligen kan ju ingen veta svaret.
Citera
2010-08-15, 01:23
Medlem
Denoms avatar
För att de är träffsäkra.
Citera
2010-08-15, 01:31
Medlem
okok1s avatar
de tycker väl inte om att man tvingar ut cancersjuka och människor som har inte mycket tid kvar att leva till ams. Det sista dem behöver är mer stress..
Citera
2010-08-15, 02:32
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
de tycker väl inte om att man tvingar ut cancersjuka och människor som har inte mycket tid kvar att leva till ams. Det sista dem behöver är mer stress..

Vilket förstås är rent skitsnack. Har ni motståndare inget bättre än lögner och fördomar?
Citera
2010-08-15, 02:32
Medlem
BaalZeBubs avatar
Först kommer tråden Köper folk verkligen myten om moderaterna som "arbetarparti"? och sedan som ett svar den här. Börjar inte det hela bli rätt tjatigt. För oss som är neutrala i frågan är det rent av barnsligt.
Citera
2010-08-15, 03:01
Moderator
Lobengulas avatar
Det är ju ingen tvekan att (m) eller snarare Alliansen är bra för dem som arbetar. Det blir mer pengar i plånboken att spendera efter eget huvud i stället för att en politiker sköter shoppingen.

Sossarnas unkna poilitik där det mesta av arbetarnas pengar ska konfiskeras och spenderas av politiker är så 70-tal. Men (s) hade länge ensamrätt på "arbetarepartiet" så jag förstår att det svider när en fräsch uppstickare kommer och är bättre.

Vänsterkartellen är kortsiktigt bra för folk som inte arbetar men långsiktigt så är de en katastrof för alla, arbetare eller inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in