2010-08-14, 23:19
Medlem
Tycker ni att det borde finnas ateism kyrkor I sverige? Isåfall vad skulle man då hitta på istället för att be?
Citera
2010-08-14, 23:21
Medlem
mr.chongs avatar
Spela bridge kanske? dricka kaffe och surra skit lite allmänt..
Citera
2010-08-14, 23:23
Medlem
lendrygghs avatar
En kyrka för ateister låter aningen motsägelsefullt. Varför inte bara en dekadent källarlokal eller en swingersklubb, taffligt inredd med hårdrocksaffischer och sängkammargraffiti på väggarna? För att inte hålla sig sysslolösa kan dom ju bränna röda stugor, slå små barn och säga fula ord. Eller spela klädpoker.
Citera
2010-08-14, 23:23
Medlem
bordspatologenAnubiss avatar
Nej. Ateister delar inte samma värderingar.
Citera
2010-08-14, 23:24
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrix
Tycker ni att det borde finnas ateism kyrkor I sverige? Isåfall vad skulle man då hitta på istället för att be?

Vissa buddhister och materialistiska satanister är ateister och jag har inget emot någon sådan lokal i Sverige. Om du sen talar om de ateister som även är nihilister eller liknande så känns dock kykor rätt överflödiga.
Citera
2010-08-14, 23:55
Bannlyst
Supa loss och knulla runt?
Citera
2010-08-15, 00:47
Medlem
Varför inte ateistsynagogor eller ateistmoskéer? :/
Citera
2010-08-15, 00:50
Medlem
najass avatar
Japp bra idé, och samtidigt bygger vi idrottsarenor bara för folk som är ointresserade av sport och idrott.
Citera
2010-08-15, 00:54
Medlem
Random~s avatar
Min kyrka är en bar.
Citera
2010-08-15, 02:22
Medlem
stopmeifucans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrix
Ateister fungerar inte på samma sätt som religiösa , ska man träffas för att det man har gemensamt är att man inte tror på något..

Dock hade de varit kul om de ordnade gratis aktiviteter. Någon typ av CS lan party kan vara en bra början?
Citera
2010-08-15, 08:55
Medlem
Låt oss starta klubbar för dem som inte har hästar, hundar, katter... och andra djur
Låt oss starta föreningar för dem som inte spelar fotboll, hockey, bandy, tennis... och andra sporter

Helvete vad många klubbar, föreningar och kyrkor vi måste bygga för att fylla upp allt som alla inte gör.

Tror inte att TS förstår felet i hans frågeställning.
Citera
2010-08-15, 09:54
Medlem
Mehrs avatar
Jag vill proklamera för alla här i tråden att jag idag har konstruerat en platt-tång för flintskalliga. Och imorgon ska jag jobba på att sätta upp en hobby-grupp för Sveriges alla icke-frimärkessamlare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in