Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
*De har könsdiskriminering (gällande Homo bi HBT frågan)
*De kan ses som ett rasistiskt parti utifrån huvudfrågan
*Deras politik är icke fungerande sådan och kommer defenitivt öka intoleransen folkgrupper i mellan. Dvs rasism.
Vad kul, napp! Ett inlägg som försöker försvara att man ger SD dessa etiketter.
*De har könsdiskriminering (gällande Homo bi HBT frågan)
Tacksam för referens till partiprogrammet? Jag förstår inte vad du menar. Är det denna mening i deras program "
Det höga antalet skilsmässor och ett allt starkare ifrågasättande av varje barns rätt till en mor och en far riskerar att förstärka känslan av otrygghet och rotlöshet hos många av våra barn."
Är det könsdiskriminering?
Jag tycker att SD är det enda parti som tydligt ställer sig på de muslimska kvinnornas sida exempelvis, genom att tala klarspråk om kvinnosynen inom islam.
*De kan ses som ett rasistiskt parti utifrån huvudfrågan
Detta måste du förklara också. "Huvudfrågan" för SD kan ju sägas vara Sveriges misslyckade invandringspolitik. Är det rasistiskt att vilja rätta till detta, och istället vilja hjälpa många i krisens närområde istället?
*Deras politik är icke fungerande sådan och kommer defenitivt öka intoleransen folkgrupper i mellan. Dvs rasism
Det låter som ett känsloargument. För att deras politik är en "icke fungerande sådan" så är det rasism?
Men jättebra att du svarade. Om du kan komplettera med att peka ut texter i SD's program som stödjer din tes vore det jättebra. Jag är nyfiken på att lära mig hur de personer tänker som ger SD dessa negativa stämplar.