2010-08-14, 15:12
Medlem
wienerfritzls avatar
Mycket tragiskt. Som många säger har sådant här börjat bli vardagsmat och man kan inte riktigt hålla reda på alla liknande fall längre. Jag undrar just hur det kan komma sig.
Citera
2010-08-14, 15:27
Medlem
Inositols avatar
Läste precis om detta. Flickan är sex år. SEX ÅR!
Hur fan är man funtad om man våldtar en SEXÅRING! Oavsett etnicitet så borde det vara snudd på dödsstraff för dessa brott.
Stackars familj som kommer vara tvungna att se denna flicka växa upp och se hur hon antagligen lider av dessa men som det medför. Stackars flicka som kommer att leva med ångest hela sitt liv nu när hon knappt har börjat livet.
Och som vanligt kommer gärningsmannen komma undan med ett fåtal år i fängelse om han åker fast.
Citera
2010-08-14, 15:52
Medlem
Hands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inositol
Läste precis om detta. Flickan är sex år. SEX ÅR!
Hur fan är man funtad om man våldtar en SEXÅRING!

Observera att det inte är en fulländad våldtäkt vi talar om.

"– Det som skedde där var sådana handlingar att vi rubricerar saken som våldtäkt. Dock var det inte fråga om ett samlag, säger Leif Nilsson, inre befäl vid polisen i Helsingborg, till DN.se."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/6-aring-valdtagen-i-orkelljunga-1.1153819

Hur som helst är det helt djävla sjukt. Jag förstår inte hur människor är funtade nu för tiden. Ingenting verkar osannolikt i denna djävla världen.
Citera
2010-08-14, 15:54
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hand
Observera att det inte är en fulländad våldtäkt vi talar om.

"– Det som skedde där var sådana handlingar att vi rubricerar saken som våldtäkt. Dock var det inte fråga om ett samlag, säger Leif Nilsson, inre befäl vid polisen i Helsingborg, till DN.se."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/6-aring-valdtagen-i-orkelljunga-1.1153819

Hur som helst är det helt djävla sjukt. Jag förstår inte hur människor är funtade nu för tiden. Ingenting verkar osannolikt i denna djävla världen.
Fetmarkerat: sådant här har väl alltid förekommit?

Förr vågade emellertid inte de utsatta barnen berätta på samma sätt som de törs idag.
Citera
2010-08-14, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Förr vågade emellertid inte de utsatta barnen berätta på samma sätt som de törs idag.

Gå hem, utan att passera gå.
Citera
2010-08-14, 15:58
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
Gå hem, utan att passera gå.
Vad menar du?
Citera
2010-08-14, 15:59
Medlem
Hands avatar
Citat:

Jag vågar påstå att med internet har folk med sjuka idéer och läggningar frodats, fått bekräftelse. Och förr fanns inte lika många unga smala män med mörkt hår och skägg inom vårt rikes gränser.
Citera
2010-08-14, 16:01
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hand
Jag vågar påstå att med internet har folk med sjuka idéer och läggningar frodats, fått bekräftelse. Och förr fanns inte lika många unga smala män med mörkt hår och skägg inom vårt rikes gränser.
Det finns mängder av berättelser från förr om hur barn blev utsatta för övergrepp från "fula gubbar". Tydligen har inte tiden hunnit ikapp. Utvecklingen har gått framåt på många områden men grabbar i olika åldrar han ännu inte fattat att man ger fan i barn.
Citera
2010-08-14, 16:11
Medlem
svampdamps avatar
Om det framgick att det var en kulturberikare skulle det inte underlätta för polisen om folk visste hur han såg ut, etnicitet t ex.

Ska vi hålla utkik efter en mörkhårig svensk eller en blåneger?
Citera
2010-08-14, 16:14
Medlem
Dronjaks avatar
Sånna här personer ska dom klippa kuken av och brännmarkera pannan på.
Citera
2010-08-14, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Om det framgick att det var en kulturberikare skulle det inte underlätta för polisen om folk visste hur han såg ut, etnicitet t ex.

Ska vi hålla utkik efter en mörkhårig svensk eller en blåneger?

Hade det varit 2 år tillbaka, kunde jag nog nästan gissat vilka det kan ha rört sig om. Men vet inte om dem bor kvar där nu dock. Så inga namn innan jag vet mer.
Citera
2010-08-14, 16:18
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:

ja är väl precis som med våldtäkterna, beror på en ökad anmälningsbenägenhet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in