2010-08-14, 10:20
Medlem
Det är så att jag ska börja läsa ett högskoleprogram till hösten och för en tid sedan fick jag listan på böcker jag ska inhandla, undrar då vad som menas med referenslitteratur? är det böcker man är tvungen att ha eller är det böcker som är mindre viktiga?
Citera
2010-08-14, 10:22
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234567
Det är så att jag ska börja läsa ett högskoleprogram till hösten och för en tid sedan fick jag listan på böcker jag ska inhandla, undrar då vad som menas med referenslitteratur? är det böcker man är tvungen att ha eller är det böcker som är mindre viktiga?

Dessa böcker brukar man oftast kunna vara utan, men kan i vissa avseenden vara bra att ha. Bra att ha för exempelvis uppsatsskrivning då det finns avsnitt, om inte hela boken behandlar exakt det ämne du skriver om, som kan vara till stor hjälp för att lösa uppgiften.

Kort sagt: på det hela taget så är dom mindre viktiga och inget som du måste ha.
Citera
2010-08-14, 10:23
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234567
Referenslitteratur är kurslitt. som du inte behöver skaffa. Det är dock böcker som du kan ha nytta av att bläddra i när du, precis som namnet antyder, ska referera till (hänvisa till) böcker och författare vid pm-skrivningar, uppsatser och andra inlämningsuppgifter.

EDIT: Såg precis att du redan fått en förklaring i posten ovanför min.
Citera
2010-08-14, 10:31
Medlem
doe0001s avatar
Haha.. Idiot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in