Citat:
Ursprungligen postat av najas
Min fetning ovan är det kritiska.
För att det ska arbetas vidare från admin/moderator-håll i denna fråga krävs det nog att du här lägger upp en samling länkar på 20-30 aktuella trådar i ämnet du tycker det ska fixas ett nytt underforum för. Obs att det inte ska vara uråldriga trådar utan aktuella, säg en eller ett par veckor gamla.
Kan du göra detta, dvs verkligen visa att underlaget finns är det inte alls omöjligt att ett nytt underforum blir av.
Ska fixa det tills imorgon, alldeles för hård natt inatt så behöver sömn.
Men vad har du för gränser bortsett från det då?
Annars kan jag ju bara ta alla trådar där IV, rövpannor och cwe diskuteras i någon form.
Typ,
a) "Jag har 40mg oxynorm och 20mg ikto som jag tänkte slå i mig. Hur löser jag lättast upp det?"
b) "Jag har 40mg oxynorm och 20mg ikto som jag tänkte få i mig. Vad rekommenderar ni? Är det verkligen så stor skillnad på IV och oralt/nasalt/whatever"
c) "Jag har har en cs, imovane/stilnoct, en vattenlöslig benso, några opioider, några opiater och mdma/nån rc/Etc hemma. Vilket skulle ni slå i er för en hemmakväll med tjejen, lite chips och mys med en film?"
(Min ytterst objektiva bedömning och grovt generaliserat sett hos dom ~25 sprutFIXerade människor jag känner, är att om man har oxy som man ska slå i sig och kommer på att man har några stilnoct liggandes, då kan man lika gärna slå i sig dom också... nämen sedär, där hittade jag ju två morfin medapiller också, dom får följa med i lösningen... ja ni hajar min poäng)
Liksom.. Var går gränsen? A är ju obv underlag. B känns som en tråd som passar där. Gör c det?
Om C är underlagsmatrial kan jag säkert ge dig 100-200 trådar. (nåja)
Lite riktlinjer om vad (förutom det jag skriver i förstainlägget då) som är underlag skulle uppskattas (även av andra mods och även medlemmar)
Ni som håller med om att ett sånt här forum har ett underlag får gärna hjälpa till att samla in underlag.
En tråd som "Hjälp! Jag har slagit i mig sub och missat! Vad händer nu?", som en trådstart jag nyligen hade, den hade ju absolut passat bättre i "IV och AAA" (andra alternativa administrationssätt, för rövpannor ska ju gillas).
Korta fördelar:
Folk som vill slå har ett SPECIFIKT forum att fråga i och slipper fråga i övriga droger då man inte får postkorsa och många vill slå i sig olika saker samtidigt.
Vilka har mest erfarenhet tror ni, O&O eller ÖD? Vilka tror ni kommer hänga i "IV och AAA"? Jo, O&O-folk samt lite CS-folk.
Folk kanske är smarta nog att stå över då det förmodligen kommer handla om mycket misär där.
Folk får ett ställe där en FAQ garanterat dyker upp och då får man lära sig nyttiga saker (finns säkert statistik som visar att folk hellre läser en FAQ på fb än går till suigui's guide, eller andra utomstående sidor öht).
Ovanstående leder till färre dödsfall, skadeverkningar och allmänt fräschare injektioner landet runt.
Hade något mer, men imovane tar bort minnena lika snabbt som dom kommer.
Men i övrigt så förstår ni säkert att även om det redan finns underlag, så kommer underlaget bli större när forumet väl finns?
"Hm, var ska jag posta min tråd? ÖD och få svar av massa rökmixrökande fjortisar.. Nja, jag skiter i det och chansar/googlar nån pissguide med för mycket text jag inte orkar läsa för jag vill skjuta nu"
(Om ni svarar ärligt, hur många gånger har ni inte stött på en wall of text och skitit i att läsa pga det? oavset vad det gäller)
Anledningen att jag tar upp detta är att jag har många vänner som fått sjuka men för livet pga att dom slagit fel och nu när jag själv lyckades sätta en hel fix rakt utanför venen och jag seriöst trodde jag skulle bli av med armen med tanke på blåmärke och grymma smärtor, så tycker jag detta borde tas lite mer seriöst då skjutning har börjat sprida sig som en jävla epidemi runt om i landet. Det har blivit "inne" att slå i sig drogerna och inte en jävel tänker längre än att dom ska krossa pilret, filtrera med nånting och sen få in det i armen på "någe sätt".
Sen får dom slut på sprutor och fattar inte att koagulerat blod inte ska in i venerna igen och tänker "äh, det är ju mitt blod som kommer tillbaka, gör ju inget" (jag vet fler än två som SAGT så till mig när jag frågat vad dom pysslar med).
Fan vad jag flummar iväg... Sängläge nästa.
Trådsamling kommer imorgon, har du inte skrivit några lämpliga riktlinjer förutom det du sagt så går jag på vad jag själv tycker skulle passa där i.
Skulle, som sagt, uppskatta hjälp av andra medlemmar, medans jag sover. (Tips: drogakuten)
Puss