2010-08-14, 01:23
Medlem
tja,

upptäckte precis att en av mina två skärmar som jag kör (till samma dator) inte visar något (helt svart). Strömmen lyser dock som vanligt och man ser att den har kontakt till datorn på strömknappen (då den blinkar på ett spec sätt) men den visar bara svart och ger inget tecken på liv. Brorsan har en likadan så testade den i hans dator och fick ingen bild, samt testade hans skärm i min dator och fick bild.

Är det något mer att göra eller är det bara till att slänga skiten? Som sagt ström funkar som det ska men den är bara helt svart i bilden. Är för övrigt en Samsung SyncMaster 245B som jag haft i snart 3 år.
Citera
2010-08-14, 01:24
Medlem
Släng. köp en ny.
Citera
2010-08-14, 01:26
Medlem
Jenmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferrytbh
Släng. köp en ny.

Kan inte göra nått annat än att hålla med
Citera
2010-08-14, 01:26
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foreveri
tja,

upptäckte precis att en av mina två skärmar som jag kör (till samma dator) inte visar något (helt svart). Strömmen lyser dock som vanligt och man ser att den har kontakt till datorn på strömknappen (då den blinkar på ett spec sätt) men den visar bara svart och ger inget tecken på liv. Brorsan har en likadan så testade den i hans dator och fick ingen bild, samt testade hans skärm i min dator och fick bild.

Är det något mer att göra eller är det bara till att slänga skiten? Som sagt ström funkar som det ska men den är bara helt svart i bilden. Är för övrigt en Samsung SyncMaster 245B som jag haft i snart 3 år.

Kolla så att den står på rätt source (för det är väl både avi och dvi på den, eller?). Stämmer det och bilden fortfarande är svart så är nog skärmen körd.
Citera
2010-08-14, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Kolla så att den står på rätt source (för det är väl både avi och dvi på den, eller?). Stämmer det och bilden fortfarande är svart så är nog skärmen körd.

stämmer, hur ändrar man detta? Känns ju dock så sjukt att detta ska ha ändrat sig själv under tiden jag var ifrån datorn :/

hittade för övrigt garantin och turade på rätt fint då den går ut om 2 månader så blir väl till att testa det
Citera
2010-08-14, 09:17
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem