2010-08-14, 22:02
Medlem
Värt att tillägga är att jag under dessa år vikt mina snusar (portion), gillar när det spänner. Kanske är en anledning?
Citera
2010-08-15, 03:22
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacknicke
En del ska verkligen inte snusa... har själv snusat i 20år och ca 2 dosor om dagen... dessutom så gör jag sedan ett par år tillbaks, mitt eget snus (cuthof) och jag blandar till snusen så den är 1½gång så stark som tex ettan.

Har absolut inga problem med mitt tandkött överhuvudtaget!
borstar visserligen mina tänder omkring 3ggr/dag och sköljer med listerine... kanske beror min motståndskrafiga käft på detta..?

3 gånger och munskölj känns överdrivet, köp fluortabletter å stoppa i dig på dagarna istället så slipper du borsta bort tänderna och tandkött, sparar pengar gör du också.
Citera
2010-08-15, 04:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lalman
Värt att tillägga är att jag under dessa år vikt mina snusar (portion), gillar när det spänner. Kanske är en anledning?
Stor chans att det är så, Men sluta gör det och variera sida och se ifall det blir bättre.
Citera
2010-08-15, 15:17
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serber
3 gånger och munskölj känns överdrivet, köp fluortabletter å stoppa i dig på dagarna istället så slipper du borsta bort tänderna och tandkött, sparar pengar gör du också.

Jo man ska passa sig för att vara "för noga" också.

2 gånger, morgon och kväll räcker gott o väl - Sen kan man ta munskölj någonstans däremellan, efter lunch t.ex om man nu ändå vill vara övernoga.
Citera
2010-08-17, 23:58
Medlem
Pallevantes avatar
Mitt tankött har dragit sig upp ganska bra efter tio års snusande. Inte så bra förstås, men samtidigt gör det mig inte så mycket. Det ilar ibland, men det kan jag leva med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in