2010-08-13, 19:35
Medlem
WestHammers avatar
Jag hade nyss min dator inlämnad och fick tillbaka den för nån vecka sen.
Problemet hade varit att den inte kunde hitta Windows vid uppstart och ingen Startreparation hjälpte.
Nu har jag använt den i en vecka men till min fasa ser jag tecken på att detta ska upprepas:

När jag nu startade datorn var den tvungen att använda startreparationen för att kunna komma igång.
Detta var precis vad som hände vid den sista lyckade uppstarten innan jag tvingades lämna in den.

Mitt Norton Antivirus säger att systemet är hotat, men att jag inte kan ta bort virusen för att jag måste uppdatera programet eller liknande.

Det låter ju som en enkel match, men med tanke på att mitt internet har blivit inaktiverat i samband med den senaste uppstarten vet jag inte vad jag ska göra...

Min dator hittar alltså bara trådlösa nätverk, vilket jag inte har.
Vad ska jag göra för att slippa lämna in min dator igen och betala dyra pengar?

Enormt tacksam för svar!
Senast redigerad av WestHammer 2010-08-13 kl. 19:40. Anledning: Stavning
Citera
2010-08-13, 19:43
Bannlyst
Testat att formatera om den?? annars kan du bara ta ut hårddisken, sätta in den i en dator med bättre virus program (Nod32 och superantispyware) skanna hårddisken och rensa alla virus sen sätta in den i din dator igen
Citera
2010-08-13, 19:49
Medlem
WestHammers avatar
Jag har gått runt problemet med internet precis, jag kopplade in min mobil och använde den som internet, just nu uppdaterar Norton sig.
Men jag vill fortfarande väldigt gärna veta om jag kan starta om datorn utan att den ska vägra starta igen? Om det går att förutspå.

(Är t.ex. NOD32 bättre än Norton?? )
Citera
2010-08-13, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WestHammer
Jag har gått runt problemet med internet precis, jag kopplade in min mobil och använde den som internet, just nu uppdaterar Norton sig.
Men jag vill fortfarande väldigt gärna veta om jag kan starta om datorn utan att den ska vägra starta igen? Om det går att förutspå.

(Är t.ex. NOD32 bättre än Norton?? )

Om det är ett virus som du säger så kan det mycket väl vara så att datorn inte kommer starta nästa gång du startar om och eftersom det har hänt innan så skulle inte jag chansa.
Testa uppdatera dit norton och kolla om norton kan få bort viruset annars byt till nod32.

är väl en smaksak själv tycker jag norton är sunk, tar upp för mycket minne med.
Citera
2010-08-13, 20:02
Medlem
WestHammers avatar
Det vore ju pest om jag fick betala 1800 kronor igen.
Norton uppdateras just nu, jag kommer ladda ner NOD32 också för att vara på den säkra sidan.
Överger nog Norton sen och fortsätter med NOD i framtiden oxå.
Tack ska du ha för din hjälp, hoppas det löser sig!
Citera
2010-08-13, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WestHammer
Det vore ju pest om jag fick betala 1800 kronor igen.
Norton uppdateras just nu, jag kommer ladda ner NOD32 också för att vara på den säkra sidan.
Överger nog Norton sen och fortsätter med NOD i framtiden oxå.
Tack ska du ha för din hjälp, hoppas det löser sig!

Kom ihåg att du inte kan ha 2 antivirus samtidigt bara och lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in