Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-13, 17:37
Medlem
C0ldWaT3Rs avatar
Hej jag har en Asus M51 Kseries med vista home premium som jag vill återställa eftersom den blivit så jävla seg... Dock har jag inte återställningsskivan och man verkar inte heller kunna göra en ny. Så lag laddade ner Paragon system backup men med det verkade man bara kunna gör backup på hela patritionen jag vill alltså bara ha datorn med windows samt drivisar allltså som när den köptes, hur fan gör man det? Är relativt kunnig inom data men detta verkar ju fan omöjligt!!!
Citera
2010-08-13, 17:43
Medlem
vonOlofs avatar
Du har förhoppningsvis en återställningspartition på hårddisken.

Pröva att håll nere F9 under uppstarten och se om du hamnar i ett återställningsläge.

F9 verkar vara standard för Asus-maskiner på samma sätt som F11 är standard för HP, men ingen regel utan undantag. Testa med andra F-kombinationer innan du ger upp, om inget händer med F9.
Citera
2010-08-13, 17:45
Medlem
C0ldWaT3Rs avatar
googlade och tittade på boot där sa dem esc, när jag tryckte esc kom jag mycket riktigt till en boot meny men det enda bootalternativen jag kunde se var min vanliga C: samt CD/DVD läsaren..
Citera
2010-08-13, 17:47
Medlem
vonOlofs avatar
Mja, boot-menyn är inte samma sak som återställningsmenyn. På'n igen med F9 i stället för Esc!
Citera
2010-08-13, 17:56
Medlem
C0ldWaT3Rs avatar
Någonting händer i alla fall, stay tune..

EDIT: verkar som det funkar valde recover patrion for windows nyss i alla fall.. tror jag älskar dig !
Citera
2010-08-13, 22:50
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0ldWaT3R
verkar som det funkar valde recover patrion for windows nyss i alla fall.. tror jag älskar dig !
Hoppas att du är up & running som önskat nu. Glöm inte att uppdatera ikapp alla säkerhetspatchar och annat som har tillkommit under årens lopp, alldenstund maskinen är nu i samma tillstånd som när du en gång i tiden startade den för allra första gången.

Ett och annat servicepack ska sannolikt installeras också, beroende på datum/version på återställningspartitionen/inköpstidpunkt.

Det tar den tid det tar, men sedan har du en pigg och glad maskin igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in