2010-08-13, 17:28
Medlem
callofdutys avatar
http://www.svd.se/stockholm/nyheter/ranare-tog-datorer-och-bil_5131747.svd

Är det någon som sitter på mera info om detta?

Tydligen blev en i personalen skadad i armen?

Varje gång jag har varit där så har det kryllat av väktare där. Hur lyckas man då "råna" dom på datorer värda 100´000 utan att bli gripna när de inte ens hade vapen? Dessutom är ju datorerna en våning upp så väktarna bör ju ha sett dom här nissarna..

Sen var det ju lite spännande att dom stal en bil på parkeringen också. Hur gick detta till och hade dom gått till barkarby då eller?
Citera
2010-08-13, 17:32
Medlem
MEMLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callofduty
http://www.svd.se/stockholm/nyheter/ranare-tog-datorer-och-bil_5131747.svd

Är det någon som sitter på mera info om detta?

Tydligen blev en i personalen skadad i armen?

Varje gång jag har varit där så har det kryllat av väktare där. Hur lyckas man då "råna" dom på datorer värda 100´000 utan att bli gripna när de inte ens hade vapen? Dessutom är ju datorerna en våning upp så väktarna bör ju ha sett dom här nissarna..

Sen var det ju lite spännande att dom stal en bil på parkeringen också. Hur gick detta till och hade dom gått till barkarby då eller?

Tog en promenad förbi där en timme tidigare. Satt på pizza hut längre bort på gatan och hörde sirener.
Citera
2010-08-15, 00:05
Medlem
callofdutys avatar
Det var visst ingen som visste nått om detta..
Citera
2010-10-13, 22:24
Medlem
callofdutys avatar
Nu verkar dom torska eftersom det fanns bilder på snubbarna på efterlyst ikväll. Var det nån här som kände igen dom?
Citera
2013-05-09, 16:21
Medlem
shaktas avatar
Då var det dags igen då ?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16748385.ab

"En person försökte på torsdagseftermiddagen fly på motorcykel efter ett rån mot Media Markt i Barkarby.

Polisen har gripit den misstänkte med ett vapen som liknar en pistol."
Citera
2013-05-09, 16:31
Medlem
MrMadoffs avatar
Varför så mycket rån mot Mediamarkt butiker runt om i landet på senare tid? Är det tyskarna som skickat ligor för att kunna få ut lite försäkringspengar nu när affärerna går dåligt?
Citera
2013-05-09, 16:42
Bannlyst
Hur rånar man media market, lagret?
Citera
2013-05-09, 16:53
Medlem
shaktas avatar
Är det rånbytet som ligger bredvid moppen i form utav en vit take away kebab ask i en plastpåse ?
Citera
2013-05-09, 19:12
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Äntligen sitter jag framför datorn.

Poliser inkallades 15:07, jag var på platsen 15:44 på jakt efter ett nytt SSD.

Precis när jag är på väg in ser jag 2 poliser och emellan dom är gärningsmannen, en mager man runt ~180cm. Påverkad såg han ut att vara, tatueringar i ansiktet och blåa ögon. (Svensk/Nordiskt ursprung)
Han stirrar på mig medans han förs ut ur butiken in i en Polisbil.

På plats fanns 3 Civila polisbilar (2svarta samt en silvrig saab + 2 polisbilar), en motorcykel (gärningsmannens, en Svart Yamaha med repor på motorn på båda sidorna).

Tog chansen när jag kom in att ta trappan upp, så jag kunde se in i rummet där alla bevismaterial fanns.
Inne i rummet befann sig 2 poliser (Tror bara att det fanns en gärningsman!), såg inte så mycket men det fanns flera föremål. Och en massa bruna påsar(?) tillhörandes polisen.

Har tyvärr inga bilder, vilket var dumt gjort av mig, men har mer information om någon vill veta något.

EDIT: Cirka 15 minuter in i mitt letande på rätt vara hör vi ett röstmedelande. Det är butikschefen som uppmanar alla att slutföra sitt letande/köp och evakuera butiken.
Det för att lugna ner personalen och lösa situationen.
Senast redigerad av BlazeEveryDay 2013-05-09 kl. 19:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in