Citat:
Ursprungligen postat av John Zeppe
Äh, kom igen nu. Visst, LaBrie är helt klart den svagaste länken i DT, men inte fan är han den sämsta metalsångaren?! Även efter hans rejäla röstskada så har har spelat in en del prylar med riktigt bra sång.
Det här med musik är ju högst subjektivt. Jag tycker LaBrie är en utomordentligt duktig sångare rent tekniskt men inte särskilt konstnärlig och unik. Han kan säkert ha blivit antagen till vilken högre musikskola som helst. Men för mig berör han själen lika djupt som någon av de där körflickorna i E-types senaste. Det känns generiskt och jag får en känsla av att han kan ersättas av en annan sångare utan att fansen kommer gråta sig sömnlösa över det.
King Diamond låter som en nybliven korgosse som fått tasken krossad av en kulhammare.
Dave Mustaine låter som han sitter och skiter under svår förstoppning.
Men jag tycker det låter grymt bra.
Jag hade stora problem med sångaren i Obituary under en lång tid men när jag satt mig ner och lyssnade så växte det och blev bra. Jag har lyssnat ganska mycket på DT men har aldrig känt att det har connectat på något vis. Jag kan tyvärr inte komma på någon annan som ger mig ett så slätt och själalöst intryck som LaBrie.